Кокуренцијата во банкарството е многу голема, а дигитализацијата во оваа обласе многу важна.

Тие неможат веќе да бидат органзиција која дава само кредит или место каде што се плаќаат сметките, веќе мора на клинетите да им пружат и дополнителни услуги.

Повеќе од банкарските услуги сега можете да ги остварите без контакт со одредена личност. Последна новост на банките се паметните банкомати на кој граѓаните можат 24 часа да префрлаат пари од сметка на сметка или да уплаќаат денари или евра, да уплаќаат рати за кредити и кредитни картички, да ги плаќаат сметките и да извршуваат многу други банкарски работи.

Услугата мобилен кеш му обозможува на секој клинет да прати пари на друго физичко лице или на себеси, при што примателот на парите не мора да има отворено сметка во некоја од банките. Парите се подигнуваат во некоја експозитура на банките или на паметниот банкомат, без користење на картица.

И нашите банки веќе почнуваат да ја користат вештачката интелегенција во комуникацијата со клиентите.  Овие софтверски решенија овозможуваат со пуштање на порака преку facebook или messenger или viber да постават било какво прашање во врска со услугата или производите на банката, разговорите се водат со вработените во контакт центарот на банката.

Како друг новитет на банките се плаќањата преку мобилен телефон во телефонот не мора да биде само една палтежна картичка може да имат повеќе дебитни и кредитни картички.

Благодарение на новата технологија банките започнаја кредитите да ги обработуваат електронски. Тие можат да ви одобрат кредит за 24 часа, благодарение на технологијата тие можат електронски да ги добијат сите податоци за вас вашата плата фирмата во која работите нејзината финансиска состојба  и сл.

 

Исто така банките пружат многу услуги со дигитрален потпис. Корисниците може да се логираат на е-банкарство користејќи ја својата лична карта на која е дигиталниот потпис и да ја проверат состојбата на сметката  или да добива изводи.

За да се реализираат горе наведените банкарски услуги предходно треба да се потпише договор за онлајн екпозитура, потпишувањето на договорот и и праќањето на документицајата е овозможена преку квлафификуван дигитален сертификат.

Како што во традиционалната експозитура се доаѓа се разговара со банкарот и се договара околу кредитот, а притоа и се потпишува договор и други документи преку онлајн  екпозитурата се комуницира преку видео со банкарот.

За реализација на кредитите банката овозможува електронски документи кои клиентот ги потпишува со квалификуваниот дигитален потпис. На исти начин и банката тој документ го потпишува  со дигиталчен кавлификуван потпис од страна на овластена личност. Таквите докумнети во потполност се совпаѓаат со законот и имаат еднаква доказна снага како и печатените документи.