По разговорите во Белата куќа, генерално, оптимизмот е дека американските автомобилски царини може да се избегнат

Посетата на САД за помирување на VW, Дајмлер и БМВ не треба да изгледа како идеја за заговорниците, на крајот на краиштата, Европската комисија ги испитува трите “можни договори за цените”. Така, акционерите на индексните компании на DAX вчера се појавија посебно во Белата куќа, но сѐ уште имаа заеднички хор: “Ние ја сакаме Америка”. Во паровите имаше повеќе зборови за фабриките и помалку за митот.

По разговорот, општо земено, оптимизмот е висок дека американските автомобилски царини може да се избегнат.

“Направивме голем чекор во насока на избегнување на американските автомобилски царини за земјите од ЕУ”, изјави претседателот на Одборот на директори на Volkswagen AG Херберт Дијс, цитиран од DPA.

На пример, VW веќе официјално бара близок сојуз со Форд во Детроит. Заклучокот е јасен: обид за опстанок на “Made in Germany” на американскиот пазар. На крајот дури германската амбасадорка Емили Хабер, беше поканета на средбата, а претседателот Доналд Трамп лично ја пречека делегацијата од Германија. Не, тоа не е картел, тоа е само коалиција со добар хумор …

Посетата на менаџерите во Вашингтон е доста контроверзна во Германија, бидејќи за трговските преговори со САД всушност е одговорен ЕУ – а не корпорациите. Американскиот претседател повторно изјави на Twitter пред средбата што мисли за економијата на слободниот пазар: “Јас сум човек на царините”. Овој пат и секогаш е најдобар начин да се зголеми економската моќ на Америка, продолжува Трамп во изјавата. Иако тоа се однесува главно на преговорите за трговскиот спор со Кина, неговата изјава на Твитер не беше добар сигнал за авто-концерните.

Американскиот министер за трговија Вилбур Рос повика – во интервју за CNBC уште пред средбата со германските концерни – за повеќе вложувања во производството во САД. Целта е да се намали трговскиот дефицит со автомобили и авто делови на земјата со Германија, објаснува тој. “Ова може да биде, се надевам, зголемено производство за САД”, рече Рос.

И така – Херберт Дијс, шефот на Daimler, Дитер Цетче претседателот на Бордот на директори на BMW и Николас Петер се сретнаа одделно со администрацијата, но потоа се одржа заедничк разговор со Трамп во кој учество зеде и Хабер.

Дијс зборуваше за “убедлива инвестициска програма” која Volkswagen може да претстави во САД. “Претседателот има предности, со кои сака да нè убеди да инвестираме повеќе и сме подготвени да инвестираме повеќе”, рече Дијс. Според него засегната е можноста за изградба на нова фабрика на Volkswagen во САД, како и за соработка со софтверската компанија Microsoft и американскиот производител на автомобили Ford. “Констатирани се многу прашања за многу работни места, ако претседателот навистина има намера да воведе 25% царини над автомобилите”, рече менаџерот на VW.

Цетче од своја страна објасни дека Трамп позитивно реагирал на концептите на Дајмлер.

BMW објави дека компанијата од Минхен веќе има инвестирано 9,3 милијарди долари – или 8,2 милијарди евра во својата фабрика во Спартанберг, Јужна Каролина. До 2021 година, планира да инвестира уште 600 милиони долари и да создаде уште 1.000 работни места. 70% од производството ќе биде за извоз – главен придонес во трговскиот биланс на САД. БМВ моментно размислува каде да се изгради дополнителна моторна централа во земјата.

Германската автомобилска индустрија има намера да обезбеди информации за своите очекувања за следната година. Бернхард Матес, претседател на Германската асоцијација на автомобилската индустрија, ќе ги претстави економските перспективи со оглед на трговскиот спор со САД во прилог на проблемите со забраната за дизел автомобили во неколку градови.