Меѓу најпознатите компании кои се приклучија на забавата на две тркала се американската компанија “Lime”, мексиканската „ Grow Mobility“ и германската „Flash“.
Пазарот на електрични тротинети доживува “бум” во последните две години, но компаниите производители не се сигурни дека нашле долгорочно решение во секторот на градското движење.
Учесниците на овој пазар, кои се приклучуваат на првата компанија во секторот – американската фирма Bird, – треба прво да го загарантираат опстанокот, бидејќи се соочуваат со болното прашање за должината на животот на тротинетите кои се произведуваат главно во Кина.
Експоненцијален раст
Меѓу најпознатите компании кои се приклучија на забавата на две тркала, се американската компанија Lime, мексиканската Grow Mobility и германската Flash, собрале финансирање во вредност од 1,5 милијарди долари според The Boston Consulting Group (BCG). Само минатата година овој пазар пораснач на глобалниот пазар за 76%, според извештајот на Smart Mobility Lab.
Bird и Lime оперираат во над 120 градови ширум светот и тврдат дека во моментов имаат околу 10 милиони корисници.
Бостонската консултантска група проценува дека до 2025 година глобалниот пазар за електрични скутери ќе изнесува 40-50 милијарди долари.
Креативен екосистем
Компаниите кои нудат електрични скутери за самопослужување не објавуваат финансиски резултати, но постои силно мислење дека сè уште имаат долг пат.
Бостонската консултантска група проценува дека трошоците за производство на тротинетот се покриваат за четири месеци, но изнајмувањата обично да “преживеат” само три месеци.
Во моментов, економијата за електричните скутери не функционира, вели Тајлер Барак, кој е еден од авторите на извештајот на The Boston Consulting Group. Ние ги надминуваме четирите месеци за кои зборува Бостонската консултантска група “, коментира Артур-Луј Жак, генерален менаџер на Француската поделба на LIme.
Тој ги нагласи напорите на Lime да ги продолжи животите на неговите скутери, многу важно прашање, имајќи ги во предвид еколошките ставови. Ние можеме да поправиме електричен скутер за 25-30 минути и нема да фрлиме речиси ништо “, рече Жак.
Сајтот Quartz направи студии минатата година за употреба на скутери во Луисвил, Кентаки, кое покажа дека животот на тротинетите се продолжува во просек за 28,8 дена. Bird, чии скутери се користат таму, ги оспоруваат податоците.
Досега, единствениот очигледен победник на бумот во електричните тротинети се чини дека е кинескиот производител Ninebot, кој е главен снабдувач на американскиот пазар. Според Блумберг, Ninebot произведува 80% од скутерите кои се користат во светот и се произведуваат во нејзините погони.
Претстојната консолидација
Остриот пораст на употребата на електрични тротинети се должи на брзата еволуција во транспортните модели. Постои вистинска промена во електричната и урбаната мобилност, рече Жан Амбер, генерален директор на Smart Mobility Lab, неодамна за АФП.
Сепак, неизвесноста околу долгорочните пазарни перспективи и понатаму е присутна.
Колку проблеми остануваат, особено регулативата? Каде да паркирам? Како ги заштитуваме клиентите? Додека градските и државните власти донесуваат закони за покривање на постојните правни дупки поврзани со употребата на таквите машини сепак постои, исто така, прашањето за тоа колку нови претпријатија во секторот за електрични тротинети ќе можат да ја доживеат исклучително жестоката конкуренција која е белег на овој пазар.
Консолидацијата е неизбежна, вели Барак.
Потпретседателот на Bird Патрик Стеденер изјавува: “Гледаме дека многу компании се стремат да влезат во бизнисот со електричните тротинети. Ова покажува дека пазарот е на вистинскиот пат.” Bird неодамна го купи својот конкурент Scoot за 25 милиони долари, објави Wall Street Journal, осврнувајќи се на добро информирани извори.
Исто така, постојат шпекулации во медиумите дека Убер ќе го купи Lime, за кој Убер веќе инвестираше да ги вклучи електричните тротинети во нивната апликација за превоз.