Од почетокот на годината, повеќе од 7.400 продавници се затворени

Трговците на мало заминуаат од моловите во САД со најбрзо темпо за последните девет години во вториот квартал, откако се поголемиот замав на онлајн шопингот стапува на сцена а продавачите на мало кумулираат долгови и нефункционални кредити и се повлекуваат од пазарот за комерцијални недвижности, пишува Financial Times.

Од почетокот на годината беа затворени повеќе од 7400 дуќани, особено од како што се Sears, Victoria’s Secret и Charlotte Russe од фелата на познатите брендови, кои ги затворија своите капацитети во моловите низ целата земја.

Високите overhead трошоци ги „исцедуваат“ дури и  подобрите синџири, а сопствениците најдоа алтернатива во онлајн индустријата- од банки и продавници за облека до хотели. Рекордно ниската изградба на нови комерцијални области исто така го одбележува овој тренд.

Загриженоста околу долгот на Ј.К. Penny, кој изнесува околу 4 милијарди долари, доведе до пад од 17 отсто на нивните акции минатиот петок. Синџирот стоковни куќи со 117-годишна историја соопшти дека изнајмил надворешни консултанти кои ќе му помогнат да ги заздрави своите финансии, но прецизира дека можеби ќе се потребни советници кои “ќе не подготват за судско реструктуирање или банкрот”.

Во текот на изминатите две недели, Fred предупреди дека планира да затвори 129 продавници, а шармантната Charlie Sin поднесе документи за заштита од банкрот.

И покрај бранот затворени продавници, нивото на слободен простор во американските центри останува генерално ниско. Според податоците на CBRE кои треба да бидат објавени оваа недела се вели дека само 5,3% од вкупниотпростор во трговските центри е достапен за изнајмување во вториот квартал.

Падот на нето закупените простори во трговските центри од нешто над 300 илјади квадратни метри е еднаков со многу мал дел, околу 0,4% од вкупниот простор.

Сепак, според некои аналитичари, податоците ги кријат нарушувањата на пазарот на трговски центри во САД. Додека кај најлуксузните центри класа А ++ просечната закупеност на трговските површини е околу 97%, кај трговските центри со лош квалитет од класа “D” закупеноста достигнува едвај 67 отсто, покажуваат податоците на компанијата Green Street Advisors.

Несаканите својства може да поминат надолу, бидејќи условите за закуп им дозволуваат на некои трговци да ги ослободат своите простории порано или да бараат намалувања на изнајмување кога ќе заминат клучните станари.

Хаксли Самберив од агенцијата за рејтинг Фич изјави дека падот на нето мопедските парцели е знак дека некои сопственици на дуќани не можат да најдат бизниси во испразнетите простории.

“Секој пат кога продавницата се затвора и не може да се замени …, способноста на сопственикот да ги исплати долговите е намалена”, додаде тој.

Објавен од почетокот на годината, 7426 затварања на продавници кореспондираат со нешто над 3.000 отворања на нови локации, според податоците на Coresight. Затворените објекти сега се околу четвртина повисоки од 5864 затворени продавници во текот на изминатата година.

Сепак, некои трговци имаат планови за проширување. Меѓу нив е и брендот за спортска облека Лулулемон, кој овој месец отвори деловен простор од 1860 метри квадратни во Чикаго, нудејќи студија за медитација и јога. “Во подобрата локација има многу силна побарувачка за простор”, забележува Антони Буно, глобален претседател на CBRE на малопродажен простор на CBRE.