Иако се чини логично да се очекува дека цената значително ќе се намали, подобро е да не се обложувам на овој рулет
Американскиот производител на месо, Beyond Meat, во изминативе неколку недели e со пазарна капитализација од 10 милијарди долари.
На почетокот на мај, со излегувањето на берзата, Beyond Meat привлече $ 241 милиони со капитализација од околу 1,5 милијарди долари.
Проекциите за приходите за 2019 година се 210 милиони долари, што е зголемување за 140 отсто од 2018 година. Ова е пораст што кај многу инвеститори доведоа до оптимизам во врска со иднината, и покрај шокантната разлика помеѓу очекуваната продажба и пазарната проценка на компанијата.
Што се случи?
Коментарите во последниве недели во медиумите се дека рејтингот на Beyond Meat е неразумно високо и е причина за многу шпекуланти да се вклучат во кратки продажби. Ова треба да ја запре цената нагоре, но спротивното е точно!
Поради фактот дека капитализацијата на компанијата поминала 2 милијарди долари, Beyond Meat ќе биде вклучена во Расел 1000. Ова ќе се случи кон крајот на јули. Такво нешто е секогаш одличен мотор за раст на цените, бидејќи сите заеднички фондови и фондовите на ЕФФ по Russell 1000 треба да ги купат акциите на производителот на заменско месо. Ова привлекува професионални шпекуланти кои прават “претекнување” во купувања во сличен ребаланс на индекс.
Овој пораст на цените со стотици проценти доведе до предавање на кратките продавачи. Со своите панични набавки, со цел да се заштитат себеси од уште поголеми загуби, тие доведоа до уште повисок пораст на цените. Сигурно, многумина разбираат дека во меѓувреме цената ќе падне, но ќе биде притисната од “отровот” на кредитите. Побарувачката за акции за кратки продажби беше толку голема што каматните стапки на кредитите достигнаа 100% годишно! Ова ја прави операцијата уште потешка бидејќи ја зголемува потенцијалната загуба со продолжувањето на нагорниот тренд.
Има толку многу фактори што ја прават ситуацијата за тргување навистина “луда”. На пример, ако еден синџир ресторани за брза храна отвора или ги отстранува производите од месо од своето мени, ја зголемува или намалува цената за 10%.
Активностите на конкуренцијата исто така имаат силно влијание. На пример, на 24 јуни, стана јасно дека Тајсон Фудс ќе направи слични производи, што резултираше со дневен пад на Beyond Meat за 8%.
Што значи сето ова?
Иако се чини логично да се очекува значително да се намали цената, подобро е да не се обложувамe на овој рулет. Линискиот инвеститор не може да знае колку средства сеуште ќе бидат канализирани од резервите од месото за да ги балансираат своите портфолија. Сигурно во наредните месеци ќе видиме многу големи движења во двете насоки.
Што е следно?
Компанијата успеа да привлече внимание со својата многу добра маркетинг стратегија. Цел на масовниот потрошувач, а не само на веганите. Привлекувањето на ѕвездите од шоу-бизнисот и спортот до сега го водеше месото и сендвичитем но сега тоа го превзема “лажното месо” кое е се почесто на менијата во рестораните.
Тешко може да се каже дали “Beyond Meat” ќе се наметне на пазарот или е привремен феномен. Сепак, негативен фактор за иднината на производот е информацијата за начинот на кој се обработуваат некои од состојките на производите на компанијата. Според експертите, овој метод не ја прави оваа храна покорисна дури напротив. Имено, идејата за здрава храна е основата на интересот во “Beyond Meat”. Никој не зборува за тоа, но постои ризик од тужба против компанијата за ова прашање.
Сето ова покажува колку е неизвесна иднината за Beyond Meat, но и колку е тешко против компанијата.