Coupang е највисоко оценет стартап во Јужна Кореја

Кога претприемачот Бoм Ким се советуваше да ја котира својата компанија на берза и да ја направи јавна, тој беше задоволен. Примарната јавна понуда може да го направи него и другите акционери многу богати и да му дадат признание за годините напорна работа.

Наместо тоа, тој се најде во судир, пренесува CNBC.

Проспектот предизвика Ким да го донесе она што тој го нарекува „најтешка“ одлука во неговата кариера. Откако помина шестмесечен тежок период во подготовките за списокот, Ким на крајот ја напушта идејата за ИПО т.е. јавна котизација на својата компанија. Но, дури и денес, се потврдува моментот на кој тој е најмногу горд.

Ким е основач и извршен директор на „Coupang“, гигант за е-трговија од 9 милијарди американски долари, кој е опишан како јужнокорејски Амазон.

Тој ја основа компанијата во 2010 година во Сеул. Бизнисот првично понуди зделки во стилот на Групон пред брзо да го промени фокусот во мрежна продавница инспирирана од eBay.

Тоа му носи успех. За три години, платформата успеа да ја премине границата на приход од продажба од една милијарда американски долари и да генерира профит за прв пат, вели Ким.

Брзиот раст ги натера инвеститорите да го советуваат да ја направат компанијата јавна. Но, според зборовите на Ким, тој не успева да се ослободи од опсесивното чувство дека нешто не е во ред.

„Моравме да бидеме искрени со себеси и да признаеме дека штом ќе станете јавно претпријатие, многу е потешко, барем на краток рок, да ја смените насоката“, коментира Ким.

Така, викендот, пред да се упати кон примарната јавна понуда, Ким го одложува процесот. Наместо тоа, потребно е едногодишно патување за да се претвори Coupang во платформа за е-трговија што управува со целокупното искуство на потрошувачите – од работна површина до врата.

„Ако сакавме да испорачаме нешто што навистина им е важно на клиентите, мора да поминеме низ огромна промена“, коментира Ким. „Моравме да ја промениме целата наша технологија, начинот на кој работевме, нашиот бизнис модел“, вели тој.

„Мислам дека тоа беше најтешко, но ова е изборот за кој сум горд“, рече Ким.

Седум години подоцна, се чини дека оваа одлука се исплатеше. Во 2018 година, инвестицијата од SoftBank вредна 2 милијарди американски долари му даде на Coupang проценка од 9 милијарди американски долари, што го прави највисоко рангираниот стартап во земјата.

Според Ким, компанијата денес има приход од продажба од над 10 милијарди американски долари, со што расте за повеќе од 60% за една година.

„Ова не се случува заради нешто што го направивме годинава. И тоа е нешто во кое инвестиравме “, вели тој. Ким додава дека тој сè уште нема намера да ја направи својата компанија јавна на краток рок.

 

Забрането превземање на содржината без претходно одобрение од редакцијата на БанкоМетар.мк