CES во Лас Вегас повторно ќе ни ги покаже најновите технологии. Прашањето е колку од нив ќе преживеат на пазарот
Consumer Electronics Show (CES), што се одржува следната недела во Лас Вегас, е годишен настан со кој се среќаваат сите видови на технологии и уреди. Ги разгледува и новите категории на технологија кои не успеаја да се пробијат, пишува Ричард Вотерс за „Фајненшал тајмс“.
Пред повеќе од една деценија, еден од хитовите на шоуто беше „часовникот на LG“, комплетен со музички плеер и вградена камера за видео конференции. Комбинирањето на овие карактеристики во еден уред, испадна дека е потешко отколку што изгледаше. Потребно е генијалец на Apple да ја создаде првата колекција на овие технологии во форма на часовник.
Во зората на новата деценија, ентузијазмот со гаџети повторно ќе се појави. Но, факторите што го водат светот на потрошувачката електроника се променија. Наместо технологија и уреди, главните сили зад денешните производи што мора да се имаат се услугите и екосистемите.
Честопати, влијателните компании од технолошкиот и медиумскиот свет се зад сцената и ги влечат жиците.
Еден знак на промена е начинот на кој хит производите (работите што посетителите на ЦЕС најмногу се надеваат да ги пронајдат) стануваат помали и се појавуваат во поширок опсег на време.
Во новиот свет на поврзаните уреди, индивидуалните гаџети способни да испорачаат вистински хит се особено ретки.
Кога нешто ново стане хит, како што беше GoPro камерата, на пример, тешко е да се одржи лидерската позиција без моторот на привлечна услуга што ги задржува потрошувачите заинтересирани да купуваат повеќе.
Ова го објаснува и бранот на разочарување од некои стартапи во 2019 година. Една од најпознатите технички напредни компании од областа на роботите AnKi не успеа, иако нејзините роботи за играчки се добро примени од потрошувачите. Fitbit, кој никогаш не успеа да ги претвори своите фитнес-trackers во повеќе корисни здравствени уреди, го купи Google. И љубителите на зголемена реалност поминаа уште една година залудно чекајќи го Magic Leap, што собра повеќе од 2,5 милијарди американски долари за лансирање на нов екосистем на уреди и содржина.
Не е изненадувачки, стартап да се олади во овој сектор.
Отсекогаш било тешко да се започне компанија во светски ниска маргина на профити, водена од хит хардвер, но успехот во светот на поврзаниот уред е уште потежок. Производителот на опрема за вежбање Peloton постигна многу со својата успешна почетна јавна понуда минатиот јуни, благодарение на вградените услуги и приходите од претплата. Но, сè уште е рано да се каже дали може да биде долгорочен успех. И оваа година ЦЕС нема да ги искористи копиите, како и луѓето што се обидуваат да го имплементираат моделот Пелотон во други области на лична технологија.
Услугите сега се двигател на односните технологии. Видео стримингот, на пример, е една од одличните приказни за 2019 година, при што медиумите и забавните компании се редат да ги започнат своите премиум услуги. Гласните асистенти предводени од Alexa на Amazon и Google Assistant станаа движечка сила зад многу уреди, што им отежнува на производителите на хардвер да ги разликуваат своите производи од другите.
Овогодинешната емисија веројатно ќе ги поттикне следните cloud услуги кои ќе ја променат потрошувачката технологија. Ова е местото каде игрите ќе одат во облак, каде Google неодамна стапи во игра.
Сите овие услуги ја зголемуваат побарувачката за повеќе дигитални уреди, но приходите од претплата и другите нови деловни модели што ги поддржуваат веројатно ќе донесат повеќе профит за услужните компании отколку кај производителите на хардвер.
Втор зад сцената е влијанието на екосистемите на потрошувачката технологија. Интеграцијата на брендот и технологијата е фактор што ги обединува, заедно со зголемената зависност од личните податоци. Во областа на паметните уреди, овие фактори ги прават Amazon и Google неверојатни конкуренти.
Ништо не може да ја запре трката за создавање на следните хит производи. „Паметните“ и „сродните“ се клучни зборови што дефинираат што се случува во електронската потрошувачка во последните неколку години. Технолошката револуција е веќе во тек бидејќи 5G поврзувањето и вештачката интелигенција можат да работат на ниво на индивидуална направа.
Следната недела, ќе ги видиме вообичаените креативни потфати спакувани во следните „кориснички“ уреди. Но, со текот на времето, повеќето ќе се приклучат на часовникот LG во ѓубрето за гаџети.
Забрането превземање на содржината без претходна согласност од редакцијата на БанкоМетар.мк