Некои банки подготвуваат нов деловен модел на домашниот пазар, според кој шалтерите за подигање пари ќе работат само до пладне, дознава „Новости“. Целта е да се намали бројот на работници во експозитурите. Експертите сметаат дека ова всушност е само продолжение на веќе започнатиот тренд на намалување на вработените во банкарскиот сектор.

Сепак, овие весници не добиле официјална потврда од банките дека подготвуваат пилот-проекти за скратена работа со клиенти. Засега, исплатата и уплатата сè уште се извршува до 16 часот, во повеќето експозитури. Сепак, од почетокот на ширењето на вирусот корона, клиентите сè повеќе се повикуваат на електронски контакт со банки и пари, така што и кредитите и осигурувањето може да се завршат со неколку кликања на тастатурата или глувчето. Трендот што започна пред пандемијата само се забрза.

Според Централната банка, во Банките во Србија во моментов работат околу 6.000 помалку луѓе отколку пред една деценија. Додека на крајот на 2011 година во банкарскиот сектор на Србија работеа 33 банки со 29.228 вработени, на крајот на претходната година вкупниот број на банки беше 26 со 22.823 вработени. За време на тие десет години, бројот на филијали се намали за повеќе од 700. Наместо 2.383 организациски делови на банкарскиот систем во 2011 година, останаа 1.598.

Дигитализацијата го менува начинот на деловно работење

Сепак, како што велат во Народната банка на Србија, состојбата во банкарскиот сектор пред десет години беше многу поинаква.

– Се карактеризираше со макроекономска нестабилност, висока инфлација, осцилации на курсот на динарот во однос на еврото и закани за сериозно загрозување на економската активност и стабилноста на банкарскиот сектор – објаснуваат во НБС. – Благодарение на реформите од 2012 година, денес зборуваме за стабилен банкарски систем во служба на граѓаните и економијата, со двоцифрен раст на кредитната активност, поволни услови за финансирање и историски низок удел на проблематични заеми од 3,7 проценти минатата година

За само една година, сепак, од 2019 до 2020 година, банкарскиот сектор остана без 264 вработени. По неодамнешното завршување на набавката на Комерцијална банка, Блаж Бродњак, претседател на НЛБ групацијата, без двоумење за идниот број на вработени, рече дека дигитализацијата ги менува основните банки, додавајќи дека оваа банка има 4200 вработени во Словенија и ќе има половина помалку за неколку години.

– Намалувањето на бројот на банки од 2011 година е резултат на затворањето на четири банки чие работење беше неодржливо и се закануваше да ја загрози стабилноста на целиот банкарски систем, како и консолидацијата на банкарскиот сектор поради продажба на индивидуални банки, првенствено во сопственост на грчки банкарски групи и одлуките на нивните акционери – објаснуваат во Централната банка – Ова не влијаеше на квалитетот и обемот на услугите на банкарскиот сектор. Бројот на банки, вработени и филијали се намали во последните 10 години како последица на проширувањето на секторот и технолошкиот развој.

Професорот Хасан Ханиќ, декан на Белградската банкарска академија, смета дека пандемијата го забрзала процесот на дигитализација, што особено го погоди банкарскиот сектор.

– Бројот на корисници на електронски услуги е драстично зголемен, што ја намалува потребата за број на работници – вели проф. Ханиќ – Во иднина ќе бидат потребни советници повеќе од продавачи на банкарски производи. Покрај тоа, значаен тренд во областа на банкарството е консолидација на капиталот, спојување на две финансиски институции, што доведува до рационализација и намалување на бројот на филијали и вработени.