И додека многу кинески компании се соочија со големи предизвици и загуби предизвикани од пандемијата со ковид-19, групацијата Алибаба се појави како еден од најголемите корпоративни победници во земјата во време на криза.
Мултинационалниот технолошки гигант значително ја прошири својата деловна активност во 2020 година, бидејќи побарувачката за неговите услуги и онлајн пазарот се зголеми поради затворањето.
Според податоците презентирани од AksjeBloggen.com, се очекува бруто вредноста на стоките на Alibaba да продолжи да расте и да биде вредна 1,2 трилиони долари до 2025 година, што е 55% повеќе од најголемиот конкурент Amazon.
Приходите на групацијата Алибаба скокнаа за 35 проценти во средината на пандемијата.
Групацијата Алибаба се појави како водечка кинеска компанија за е-трговија по епидемијата на САРС од 2003 година. Оттогаш, таа стана значаен кредитор и трговец, обезбедувајќи повеќе од 100.000 работни места.
Еден од најпрофитабилните пазари на оваа групација е Taobao, кој е одговорен за повеќе од 80 проценти од нејзината продажба. За разлика од Амазон, Алибаба не е вклучена во директна продажба и не поседува магацини, таа едноставно им помага на брендираните производители и малите бизниси да стигнат до потрошувачите.
Статистичките податоци покажуваат дека приходите на кинеската корпорација за е-трговија се зголемија во последните неколку години.
Според извештаите за заработка на компанијата, Alibaba Group оствари приход од 11,7 милијарди долари во 2015 година. Таа бројка скокна 390 проценти на 57,9 милијарди долари во 2019 година и продолжи да расте.
Во фискалната година што завршува на 31 март 2020 година, Алибаба пријави приход од околу 72 милијарди американски долари, што е зголемување за 35 проценти за една година. Речиси 70 проценти од таа вредност е генерирана преку трговијата на мало со домашната трговија.
Според извештајот за заработката на компанијата, минатата година обемот на бруто стока скокна за 15% и за прв пат достигна над милијарда долари.
Само на денот на самците 2020 година, купувачите преку Интернет на платформите за електронска трговија на Alibaba’s Tmall и Taobao извршија над 2,3 милијарди нарачки, надминувајќи ја продажбата на кибер-понеделникот во САД.
Импресивниот раст на продажбата и приходите беше поттикнат од зголемувањето на купувањето преку Интернет од Алибаба на кинескиот домашен пазар. Поради помалку развиените физички продавници и ефтините логистички услуги, пазарот за е-трговија нагло порасна во последните неколку години во градовите од третиот и понизок ранг.
Прекуграничното купување преку Интернет исто така станува тренд бидејќи луѓето стануваат се повеќе свесни за меѓународните брендови. Денес, Кина има најголем број онлајн купувачи на глобално ниво, скоро 783 милиони во 2020 година.
Огромното мнозинство од нив користи една од платформите за електронска трговија на Alibaba. Статистичките податоци покажуваат дека бројот на годишни активни потрошувачи на недвижен имот на Алибаба за купување преку Интернет во Кина достигна 779 милиони во декември минатата година.
Обемот на бруто стока во Амазон до 2025 година.
Зголемувањето на продажбата преку Интернет како резултат на пандемијата го поттикна и растот на продажбата и приходите на Амазон. Извештајот „Идни купувач 2020“, спроведен и објавен од „Вундерман Томпсон трејд“, открива дека 48 проценти од глобалните онлајн купувачи го избираат „Амазон“ како своја претпочитана дестинација за купување предмети за забава.
Покрај тоа, 37 проценти од испитаниците претпочитаат Амазон како прва дестинација за купување за купување играчки, а 29 проценти за технологија за купување.
Малопродавачите на Амазон продадоа стока во вредност од 300 милијарди долари во 2020 година, 100 милијарди долари повеќе отколку во 2019 година. Вкупната бруто стока, вклучувајќи ја и продажбата на самата Амазон и пазарот, достигна скоро 490 милијарди долари.
Нето-приходот на втората по големина компанија во светот, од е-трговијата, скокна за 38 проценти во споредба со минатата година и достигна 386 милијарди долари во 2020 година. Приходите од мало сочинуваат 76 проценти од таа вредност.
Годишниот извештај на Амазон за 2020 година покажа дека онлајн продавниците оствариле приход од скоро 198 милијарди долари минатата година, во споредба со 141,2 милијарди во 2019 година. Приходите од трети продавачи исто така се зголемија бидејќи продажбата во време од пандемијата достигна 80,5 милијарди долари во 2020 година.