Раководството на „Тошиба“ на 12 ноември објави план за поделба според кој овој конгломерат, најпознат по своите електронски уреди, практично ќе престане да постои.

Кон средината на овој месец во Јапонија беше објавен план, според кој познатиот производител на електроника „Тошиба“ ќе биде поделен на три големи компании, од кои само една ќе продолжи да го носи претходното име.

Тоа практично значи распаѓање на гигантот на јапонската електронска и електрична индустрија, кој во последните неколку години е во смртна мака поради низа скандали и погрешни деловни потези.

Во 2023 година, Toshiba треба да се подели на компанија која ќе биде специјализирана за електронски, дигитални и информативни активности поврзани со управувањето со инфраструктурата и сообраќајот, компанија чиј бизнис ќе биде поврзан со проводници, полупроводници, хард дискови и други електронски уреди и компанија која ќе се занимава делумно со полупроводници, а делумно со финансиски работи. Само третиот ќе го задржи името „Тошиба“.

Треба да се каже дека „Тошиба“ и пред овој најнов развој веќе продаде неколку свои фабрики за компјутери, телевизори и чипови, како и дека го ослободи својот посед поврзан со нуклеарната енергија во странство, поради што приходите и се преполовија.

Интерес на големите акционери

Според домашните експерти, непосредна причина за распаѓањето на групацијата „Тошиба“ е интересот на нови големи акционери.

Имено, во 2017 година, кога „Тошиба“ се закани дека ќе биде избришана од берзата поради долгови два последователни квартали, тогашниот менаџмент одлучи да не дозволи бришење од берзата за да ја зачува довербата на банките и другите доверители, па продаде голем број на акции за надополнување на капиталот.затоа ја предаде моќта на одлучување на странски фондови и компании и практично ја загуби контролата врз иднината на конгломератот.

Овие нови акционери, кои донесоа околу шест милијарди долари, беа незадоволни од работата на менаџментот, неговата неможност да претстави нова визија за развој и да постигне синергија на различни компании во конгломератот.

Меѓу другото, побараа продажба на некои делови од групацијата, како фирми кои се занимаваат со производство и сервисирање на лифтови и семафори, што не беше сторено.

Затоа, бидејќи имаат за цел што побрзо да ја вратат инвестицијата и не се заинтересирани да чекаат подолг период „Тошиба“ полека да закрепне и повторно да почне да расте, решија да побараат нејзино расцепување, односно да се обидат да направат пари.да заработи преку продажба на одредени сегменти на „Тошиба“ и брзо зголемување на пазарната вредност (а подоцна и тргување со акции) на оние компоненти во неговиот сегашен состав кои сè уште се финансиски издржани или перспективни.

Грешките на „Тошиба“

Главните причини зошто „Тошиба“, која ја направи првата сијалица во Јапонија и првиот комерцијален лаптоп компјутер во светот, западна во таква криза што итно ѝ требаше огромен капитал од странство се скандалот со книговодството и неуспешните огромни инвестиции во нуклеарната енергија. .

Пред шест години излезе на виделина фактот дека „Тошиба“ со години се занимава со „креативно“ книговодство, односно дека искажувала фиктивна добивка од близу две милијарди долари, што довело до нагло губење на довербата во неа. и пад на неговата вредност.

Групацијата се обиде да го заврши својот бизнис со нуклеарна енергија и да добие поголем дел од светскиот пазар со инвестирање во рудници за ураниум во странство и во купувањето на американскиот производител на нуклеарни реактори „Вестингхаус“, но овие огромни инвестиции се покажаа како неуспешни, не само поради ненадејната криза на домашниот пазар. Нуклеарниот сектор предизвикан од затворањето на неколку десетици реактори во Јапонија по инцидентот во Фукушима, но и поради заострувањето на безбедносните прописи во САД, кои заедно со неразумното откупување на помалите компании на „Вестингхаус“ брзо доведоа до банкрот.

Toshiba плати 5,4 милијарди долари на Westinghouse во 2006 година, а компанијата отиде под мраз на почетокот на 2017 година.

Во исто време, зголемената конкуренција од јужнокорејските и кинеските компании во производството на плазма телевизори, компјутери и особено паметни телефони создаде услови во кои големите јапонски конгломерати со јадро во електронската индустрија кои процветаа за време на високиот економски раст на Јапонија од од 1950-тите до 1980-тите. (како Sony, Panasonic и Sharpe), повеќе да не можат да опстанат како целина.

 

Забрането превземање на содржината без претходно одобрение од редакцијата на БанкоМетар.мк