Времето на пандемијата влијаеше на зголемениот интерес за учество во групите „Buy Nothing“ на социјалните мрежи.
Милиони луѓе сега се приклучуваат на групи за да им помогнат на соседите и сограѓаните да ги добијат работите што им се потребни без да платат ни пара.
Проектот „Buy Nothing“ гради економија заснована на обезбедување стоки и услуги во рамките на малите заедници. Потенцијалните членови даваат подароци без никакви обврски или очекувања за награда или заработка.
Овие групи постојат на социјалните мрежи и членовите се охрабруваат да го понудат своето време и да позајмуваат работи кои некому можеби ќе му требаат за само неколку часа, како што се автомобил, калапи за торти и слично.
Бидејќи проблемите со синџирот на снабдување им отежнуваат на луѓето да ги добијат производите што ги сакаат на време, многумина најдоа решение во онлајн групи каде што членовите донираат работи бесплатно.
Групите „Buy Nothing“ стануваат сè попопуларни
Ваквите групи беа многу популарни во последните месеци, а една од нив достигна дури четири милиони членови во август минатата година.
Американските медиуми пренесуваат дека никогаш не било полесно да се вклучи во тој проект и дека апликацијата наскоро ќе биде „лансирана“.
Со апликацијата за паметни телефони, членовите нема да мора да се најавуваат на локален администратор за да се приклучат на групата, процес кој може да трае со денови.
Членовите на овие групи се обврзуваат да не купуваат, продаваат, тргуваат, размена, препораки или собираат средства од она што го подаруваат.
Исто така, овие групи не смеат да се користат како „ѓубриште“ за работи од кои некој само сака да се ослободи.
Оваа идеја беше започната во 2013 година од две жени на островот Бејнбриџ во Вашингтон.
Зошто се важни ваквите иницијативи?
Во меѓувреме, за сите овие години, идејата иницираше формирање на 6.700 Фејсбук групи „Buy Nothing“ во 44 земји.
Целта на воздржувањето од купување е да се привлече вниманието на јавноста кон потрошувачкото општество и дека профитот не треба да биде цел на секоја активност.
Инаку, Денот на воздржување од купување ( Buy Nothing Day ) се слави на 27 ноември во многу земји низ светот.
Тоа се реализира преку 24-часовен мораториум на пазарење и преку јавни акции на давање и размена на стари работи.
Колективното чистење на плакарите, кое се одвиваше додека луѓето беа во карантин и социјално изолирани, го поттикна движењето, како и економската неизвесност предизвикана од пандемијата, велат експертите.
Ребека Рокфелер, ко-основач на проектот „Buy Nothing“, вели дека „економијата на подароци“ отсекогаш била присутна и тоа со добра причина.
„Вака првично опстанавме како вид. Има смисла дека ова е нешто што сега повторно го откриваме, бидејќи сме на една од оние пресвртни точки во општеството каде што треба многу да размислуваме како ќе напредуваме и ако се потрудиме, сите ќе успеат“, рече таа.