Времето на пандемијата влијаеше на зголемениот интерес за учество во групите „НЕ купувај ништо“ на социјалните мрежи. Милиони луѓе сега се приклучуваат на групите за да им помогнат на соседите и сограѓаните да ги добијат работите што им се потребни без да платат ни денар. Проектот „Не купувај ништо“ гради економија заснована на обезбедување стоки и услуги во рамките на малите заедници. Потенцијалните членови даваат подароци без никакви обврски или очекувања за награда или заработка.
Овие групи постојат на социјалните мрежи и членовите се охрабруваат да го понудат своето време и да позајмуваат работи кои некому можеби ќе му требаат за само неколку часа, како автомобил, калапи за торти и слично. Со оглед на тоа што проблемите со синџирот на снабдување им отежнуваат на луѓето да дојдат до нештата што ги сакаат, многумина најдоа решение во онлајн групи каде членовите ги подаруваат работите бесплатно, пишува BizLife. Ваквите групи беа многу популарни во последните месеци, а една од нив достигна дури четири милиони членови во август минатата година. Американските медиуми пренесуваат дека никогаш не било полесно да се вклучи во тој проект и дека апликацијата наскоро ќе биде „лансирана“. Со апликацијата за паметни телефони, членовите нема да мора да се најавуваат на локален администратор за да се приклучат на групата, процес кој може да трае со денови. Членовите на овие групи се обврзуваат да не купуваат, продаваат, тргуваат, размена, препораки или собираат средства. Исто така, овие групи не смеат да се користат како „ѓубриште“ за работи од кои некој само сака да се ослободи. Идејата беше иницирана во 2013 година од две жени на островот Бејнбриџ во Вашингтон.
Зошто се важни ваквите иницијативи?
Во меѓувреме, за сите овие години, идејата иницираше формирање на 6.700 Фејсбук групи „Не купувај ништо“ во 44 земји. Целта на воздржувањето од купување е да се привлече вниманието на јавноста кон потрошувачкото општество и дека профитот не треба да биде цел на секоја активност. Инаку, Денот на „Не купувај ништо“ се слави на 27 ноември во многу земји ширум светот. Тоа се реализира преку 24-часовен мораториум на пазарење и преку јавни акции на давање и размена на стари работи. Колективното чистење на плакарите, кое се одвиваше додека луѓето беа во карантин и социјално изолирани, го поттикна движењето, како и економската неизвесност предизвикана од пандемијата, велат експертите. Ребека Рокфелер, ко-основач на проектот „Купи ништо“, вели дека „економијата на подароци“ отсекогаш била присутна и тоа со добра причина, пренесува Investitor.me. „Вака првично опстанавме како вид. Има смисла дека ова е нешто што сега одново го откриваме, бидејќи сме на една од оние пресвртници во општеството каде што треба многу да размислуваме како ќе напредуваме и ако опстанеме, сите ќе успеат“, рече таа.
Извор: Блиц / Куќа на добри вести