Германските индустриски тела се здружуваат за да ги преквалификуваат работниците во области како што се софтвер и логистиката за да ја пополнат зголемената празнина во вештини и да избегнат отпуштања меѓу работниците од сите возрасти бидејќи економијата се префрла на чиста енергија и онлајн купување.
Повеќе од 36 големи компании, почнувајќи од добавувачи на автомобили, како што се Continental (CONG.DE) и Bosch (ROBG.UL) до индустриските фирми BASF (BASFn.DE) и Siemens (SIEGn.DE), се согласија да се координираат за отпуштањата на една фирма и слободни работни места во друга, обука на работниците и директно да се префрлаат од работа на работа.
Стефан Дрис работеше низ низа сектори пред да се вработи во Дојче Пост (DPWGn.DE) среде пандемијата. Додека социјалното дистанцирање ја оневозможи неговата работа како негувател, поштенската служба вработуваше за да ги исполни барањата за онлајн испорака.
Дрис, 38, рече дека завршил 10-дневен интензивен курс за сè, од користење софтвер за регистрирање и следење на пост до тоа како да подигне тешки пакети и оттогаш се искачил од испораките до менаџерот на неговата станица.
„Започнувањето нешто различно не е секогаш лесно финансиски, лично. Мора да го сакате тоа“, изјави Дрис за Ројтерс, додавајќи дека е од витално значење компаниите да ги рекламираат позициите на начин што ќе ги уверуваат работниците дека ќе бидат обучени на работното место.
Шемата го нагласува долгорочниот германски модел на социјална пазарна економија, кој им дава поголемо влијание на синдикатите за разлика од капитализмот на слободниот пазар фокусиран на максимизирање на профитот.
Трошоците за иницијативата ќе ги делат вклучените компании од случај до случај. Значи, ако фабриката се затвори, ќе започне дијалог за тоа што да се прави со нејзините работници, а потоа ќе се вклучи друга компанија која можеби бара нови вештини.
Континентал и Дојче Бан, на пример, воспоставија партнерство за преквалификација на персоналот кој повеќе не е потребен во производителот на автоделови за работни места во железничката групација, со поделени трошоци.
„Ние ја знаеме социјалната цена на невработеноста и сакаме да го избегнеме тоа“, изјави за Ројтерс Аријан Рајнхарт, член на одборот одговорен за човечки ресурси (HR) во Continental и главен портпарол на иницијативата предводена од бизнисот.
Рајнхарт, која рече дека верува дека шемата е прва од ваков вид, укажа на податоците кои покажуваат дека невработеноста ја чини германската економија 63 милијарди евра (68 милијарди долари) во 2020 година.
Додека невработеноста во Германија е релативно ниска, 5% во март, има предупредувања за бран на губење на работни места доколку компаниите не се приспособат брзо на строгите климатски цели и не се засилат во области како софтверот соочени со новите конкуренти во странство.
Студијата на институтот Ifo предупреди дека 100.000 работни места поврзани со мотори со внатрешно согорување би можеле да бидат изгубени до 2025 година доколку производителите на автомобили не успеат доволно брзо да преминат на електрични возила и да ги преквалификуваат работниците. Иницијативата доаѓа бидејќи бројот на отворени работни места во Германија постојано се зголемува, од околу 320.000 во 2009 година на 850.000 во март оваа година, покажува националната статистика. Инженерството, металопреработувачката и логистиката се меѓу секторите кои бараат голем број луѓе во Германија, покрај грижата, угостителството и продажбата.
Побарувачката за квалификувани работници доаѓа и од прекуокеанските компании, нагласена со одлуката на Tesla (TSLA.O) да ја изгради својата европска фабрика за електрични возила и батерии во покраината Бранденбург, каде што ќе отвори 12.000 нови работни места.
Ова ќе ја зголеми конкуренцијата за квалификувани работници со конкурентските производители на автомобили Мерцедес-Бенц и Фолксваген (VOWG_p.DE), кои имаат свои фабрики на само неколку часа. Преквалификацијата низ секторите и во рамките на компаниите е исто така средство за одржување добри односи со моќните синдикати во Германија, кои често седат во одборите на компаниите и преговараат за повеќегодишни гаранции за работа за персоналот.
„Некои од овие луѓе веќе немаат перспектива во светот на моторите со согорување“, рече Февзи Сикар, шеф на работничкиот совет во фабриката на Mercedes-Benz (MBGn.DE) во Мариенфелде, каде што на работниците од производната линија им се нуди преквалификација во софтверот. инженеринг. Прочитај повеќе .
„Но, тие се доверливи вработени и едноставно има повеќе смисла да се преквалификуваат… пазарот е исушен“.
Сикар рече дека Мерцедес гледа ентузијазам кај помладите работници кои сакаат да станат поотпорни со стекнување нови вештини.
Додека постарите работници соочени со губење на работа или промена може да се одлучат да се пензионираат предвреме, на помладите колеги им треба иднина на друго место.Иако шемата може да обезбеди некои од вештините што и се потребни на Германија, привлекувањето таленти од странство е исто така суштинско, рече Томас Огилви, член на одборот задолжен за човечки ресурси во Дојче пост. Новата германска коалициска влада вети дека ќе им олесни на работниците од странство со тоа што ќе овозможи двојно државјанство и ќе го подобри пристапот до стажирање.
„Не е доволно да се остави на слободниот пазар – тоа не би било најдоброто за работниците или за економијата“, рече Рајнхарт.
Германската федерална агенција за труд одби да коментира.