Инвестициите на кинеските фирми во Европа се намалија на најниско ниво во повеќе од една деценија минатата година, при што најголемиот дел од свеж капитал отиде во секторот за електрични возила и поврзаните индустрии.
Кинеските компании инвестирале 6,8 милијарди евра во 27-те земји на Европската унија (ЕУ) и Обединетото Кралство во 2023-та година, се наведува во новиот извештај развиен од групацијата Родиум и Институтот за кинески студии Меркатор, со седиште во Германија.
Ова е најниско ниво на кинески инвестиции од 2010-та година. Речиси 70% од новите средства беа наменети за области поврзани со електрични возила, како што се батериите.
Забавувањето доаѓа бидејќи кинескиот бизнис напредува на друго место во светот, при што вкупните излезни инвестиции го достигнаа највисокото ниво од 2016-та година. Ова ги истакнува сè потешките односи меѓу Европа и Кина. Тие треба да се влошат додека ЕУ се подготвува да воведе царини за извозот на кинески електрични автомобили, потег што може да го поттикне Пекинг да возврати.
Минатата година Унгарија доби 3 милијарди евра нови кинески инвестиции, 44% од вкупната инвестиција што отиде во Европа. Меѓу главните проекти, се издвојува фабриката за батерии на „Contemporary Amperex Technology Co.“ вредна 8 милијарди евра. (CATL) и катодна фабрика на „Zhejiang Huayou Cobalt Co.“, чија изградба беше најавена лани во јуни.
Серијата договори објавени за време на посетата на кинескиот претседател Си Џинпинг на Унгарија веројатно ќе поттикнат понатамошни инвестиции. Извештајот на „Rhodium“, исто така, забележа неколку нови проекти за батерии од кинески инвеститори на континентот, сугерирајќи дека фокусот на Унгарија и индустриите поврзани со ЕВ ќе продолжи.
Откако ќе бидат лансирани, овие проекти ќе им овозможат на кинеските фирми да ги избегнат царините со производство во Европа, обезбедувајќи поголема географска близина до добавувачите и клиентите и намалување на трошоците за испорака.