Секој обид за прекин на испораките би ги зголемил цените на нафтата и би ги погодил финансиите на Кремљ

Данска разгледува начини да го ограничи минувањето на старите танкери кои носат руска нафта низ Балтичкото Море, изјави во понеделникот министерот за надворешни работи на оваа скандинавска земја, што може да доведе до конфронтација со Москва.

Русија испраќа околу една третина од извозот на нафта по морски пат, или 1,5% од светската понуда, преку данскиот теснец, кои се портата кон Балтичкото Море. Секој обид за прекин на испораките би ги зголемил цените на нафтата и би ги погодил финансиите на Кремљ.

Данска собра група сојузнички земји кои ги оценуваат мерките насочени кон т.н. „флота во сенка“ од застарени бродови што превезуваат руска нафта, изјави за Ројтерс министерот за надворешни работи Ларс Локе Расмусен.

„Постои широк консензус дека флотата во сенка е меѓународен проблем и дека се потребни меѓународни решенија“, рече Лиоке Расмусен.

„Важно е сите нови мерки да можат да се спроведат во пракса и да бидат правно издржани во однос на меѓународното право“, додаде тој.

Меѓу земјите кои учествуваат во преговорите се и други балтички земји и членки на Европската унија, рече министерот.

Данска е загрижена дека старите танкери кои носат нафта низ нејзините теснец претставуваат потенцијална опасност за животната средина.

Оваа иницијатива може да предизвика сериозна реакција од Русија, а истовремено да има потенцијал да влијае на глобалните енергетски пазари.

Европската унија предлага санкции за рускиот танкерски гигант „Совкомфлот“ во обид да ја ограничи способноста на Кремљ да ја финансира војната против Украина, објави Блумберг њуз на 12 јуни, цитирајќи документ што го видел.

Овој потег ќе следи по слични казнени мерки наметнати на водечката руска танкерска група на почетокот на 2024 година од страна на САД, при што Вашингтон се залага за затегнување на завртките кон Москва поради нејзината војна во Украина, која Русија ја започна во 2022 година.

Sovcomloft, порано еден од водечките светски оператори со танкери, транспортира 75 милиони метрички тони нафта во 2023 година, главно на пазарите во Кина, Индија и Медитеранот.