Производителот на спортски автомобили „Порше“ се согласи финансиски да ја поддржи германската компанија за батерии „Варта“, зафатена со долгови. Во официјалното соопштение на 17 август, „Варта“ објави дека по долги интензивни преговори постигнала договор за реструктуирање со доверителите, со што првично ќе се намали товарот на долгот од 485 милиони евра на 200 милиони евра.
Varta, која произведува батерии за глобалната автомобилска индустрија, за индустриска употреба и за индивидуални клиенти, бараше компромис помеѓу нејзиниот мнозински акционер, австрискиот тајкун Мајкл Тојнер, доверителите и Порше, што ќе го намали притисокот на долгот и ќе обезбеди свеж капитал. Според постигнатиот договор, Тојнер и „Порше“ ќе станат нови сопственици на закочената компанија со по 32 отсто удел и во неа ќе внесат 60 милиони евра. Уште 60 милиони евра ќе дојдат од заемодавачите во форма на високи обезбедени заеми кои доспеваат на крајот на 2027 година.
Во подоцнежна фаза, можно е да се вклучи и трет инвеститор, бидејќи договорот овозможува и нов потенцијален акционер да инвестира уште 30 милиони евра во рок од една година по завршувањето на процедурата за реструктуирање.
„Водиме преговори со други инвеститори кои би сакале да не поддржат“, изјави извршниот директор на Varta, Мајкл Остерман, за Ројтерс.
Со учеството во спасувачката програма за Varta, Porsche ќе гарантира пристап до батерии со високи перформанси за своите хибридни и електрични спортски автомобили. Германската автомобилска компанија, исто така, на 17 август објави дека ќе преземе мнозински удел во поделбата V4Drive на Varta преку зголемување на капиталот во форма на придонес. Тоа ќе помогне да се задржат клучните технологии во Германија.
Во јули, Остерман најави радикално преструктуирање на својата компанија пред да ја прогласи за банкрот поради големите долгови акумулирани по скапите инвестиции кои таа не можеше да ги сервисира.
Според главниот финансиски директор на Varta, договорот од 17 август и спроведувањето на договорените мерки ќе го стабилизираат финансирањето и ликвидноста на групацијата на долг рок.
Остерман уверува дека нема непосредна закана од големи кратења на работните места. Тој објаснува дека има за цел да го развие бизнисот на компанијата, како во батериите за складирање на енергија произведена од соларни ќелии, така и во мобилните батерии за слушалките на Apple, а моментално бара искусен персонал за ова производство. И додава дека „Варта“ ќе ги задржи сите производствени бази во Германија и ќе прави само „скромни“ кратења во администрацијата.
Сепак, постојните акционери ќе останат со празни раце бидејќи компанијата ќе биде отстранета од берзата по реструктуирањето. Остерман тврди дека тој и неговите колеги направиле се што е можно за да ги „доведат малите акционери, но тоа не е можно од правен аспект во овие услови“.