Двајца активисти на радикалното еколошко движење Letzte Generation („Последна генерација“), кои во август 2022 година се залепија на сликата на италијанскиот уметник Рафаело Санцио „Систинска Мадона“ во Дрезден, ќе платат отштета во износ од 5.500 евра за предизвикана штета. Ова го пренесе агенцијата ДПА.
Според агенцијата, активистите се согласиле на спогодба. Властите во Саксонија првично бараа злосторниците да платат нешто помалку од 10.400 евра за трошоци за поправка, како и за изгубениот профит поради принудното затворање на музејот. Судијата ја оцени оваа сума превисока и понуди спогодба. Активистите сега треба да платат отштета во износ од 5.500 евра до 1 март 2025 година.
Признаа и дека случајот е резултат на „намерно кривично дело“
и вети дека нема да се вклучи во идни слични акции кои би можеле да и наштетат на уметноста на државата.
На 23 август 2022 година, активистите на генерацијата Лецте се залепија на сликата на Систина Мадона на италијанскиот уметник Рафаело Санцио во Дрезден. Според Државните уметнички збирки на Дрезден, штетата што активистите ја направиле на позлатената рамка на ренесансното ремек-дело изнесувала 5 илјади евра. Дополнително, присилното затворање на уметничката галерија, според нив, резултирало со загуба на приход од 7.000 евра. Двајца активисти ја признаа вината. Според нивните сопствени изјави, тие сакале да ја искористат кампањата за подигање на свеста за климатските промени и нивните ефекти.
Letzte Generation повикува на посилна борба против климатските промени, пониски ограничувања на брзината на автопатите и пониски цени за јавен превоз. Претставниците на движењето истакнаа дека ќе одржат акции се додека германските власти не најдат оптимално решение. Германскиот кабинет постојано ги критикуваше нивните постапки.
„Систинска Мадона“ од Рафаело Санцио и едно од најпознатите дела на италијанската ренесанса. Денес се наоѓа во Галеријата на старите мајстори во „Цвингер“ во Дрезден.
Рафаело Санцио да Урбино (Рафаело Санцио да Урбино; исто така наречен Рафаело Санти или само Рафаел) бил сликар и архитект на Фирентинската школа. Тој создавал за време на доцната ренесанса, која го опфаќа периодот од самиот крај на 15 век до првите години на 16 век.
Рафаел традиционално се смета за еден од тројцата големи мајстори од тој период, заедно со Микеланџело и Леонардо да Винчи.
Дури и за време на неговиот живот, Рафаел бил многу влијателен, иако надвор од Рим неговите дела се познати главно од печатени репродукции. По неговата смрт, неговиот главен ривал Микеланџело станал попопуларен и дури во 18 и 19 век помирните и хармонични дела на Рафаел повторно почнале да се високо ценети.