Германскиот канцелар Олаф Шолц изјави дека ќе ги покани врвните деловни асоцијации и синдикати во земјата на состанок овој месец за да се формира нова политика за спас на индустријата во најголемата европска економија.
Високите трошоци за енергија, слабата глобална побарувачка, иницијативата за економија со ниска потрошувачка на јаглерод и растечката конкуренција од Кина поставуваат егзистенцијални прашања за извозно ориентираниот економски и индустриски модел на Германија. Директорите на големите компании бараат се поголема поддршка од Владата.
„Посебно треба да се бориме за индустријата овде во Германија. Германија е индустриска земја“, рече Шолц во говорот во парламентот, истакнувајќи дека клучното прашање е како да се обезбеди евтина енергија.
Минатата година Германија се согласи да го намали данокот на електрична енергија на минималното ниво дозволено со законот на ЕУ за сите производствени фирми, како и да го зголеми и продолжи за пет години компензацијата што ја добиваат 350 компании кои се натпреваруваат на меѓународно ниво и се изложени на најголем ризик од се движи.
Сепак, Шолц истакна дека досега нема доволно компании кои имаат корист од ваквите мерки.
Тој ја критикуваше одлуката на ЕУ да воведе царини за електричните автомобили од кинеско производство, велејќи дека 17 земји биле скептични, како и сите директори на производителите на автомобили со кои разговарал.
„Моето барање е да постигнеме договор меѓу Кина и ЕУ“, изјави германската канцеларка.
Шолц истакна дека Германија треба да разговара и како да ги поттикне другите сектори, покрај индустрискиот сектор, и посочи дека ниту една од најголемите светски компании – „Епл“, „Мајкрософт“, „Амазон“, „Мета“, „Опен АИ “ – немаат ниту германски ниту европски.