Меѓународната аналитичка агенција Brand Finance го објави својот нов рејтинг на 500 најскапи брендови во светот. Лидерите во последните неколку години, Apple, Amazon и Google, поскапеа за 10-40% за една година, а брендот NVidia за прв пат влезе во глобалните топ 10.
Брендовите кои најмногу ги ценат во изминатите пет години се TikTok, AMD, Microsoft, BYD, Apple и TSMC.
Brand Finance Global 500, рангирање на 500 највредни светски брендови, објавено денес, известува дека многу брендови забележале значителни зголемувања на вредноста во текот на изминатата година, но не е само високотехнолошкиот сектор кој бележи значителен раст на цените.
На пример, глобалната топ 5 го вклучува брендот на најголемиот малопродажен синџир во САД и светот, Walmart, кој ја зголеми својата вредност за 42% за годината и сега се проценува на 137 милијарди долари. Само традиционалните лидери во рејтингот се пред Волмарт.
Apple е на прво место со проценка од 574,5 милијарди долари (или +11%). Мајкрософт е на второ место (461 милијарди долари, +35%), Google е трет (413 милијарди долари, +24%), а Amazon е на четврто место со проценка од 356 милијарди долари (+15%).
Во првите десет се и јужнокорејскиот Samsung (шесто место, 110,5 милијарди долари), кинескиот TikTok (седмо место, 105,8 милијарди долари), Facebook (сопственост на Meta, осмо место, 91,5 милијарди долари), NVidia (деветто место, 87,9 милијарди долари) и State Грид корпорација од Кина (десетто место, 85,6 милијарди долари).
Brand Finance исто така одделно ги идентификува брендовите чија вредност најмногу се зголемила во изминатите 20 години. Тие вклучуваат TikTok (+80%), Nvidia (1770% – од 4,7 милијарди долари до 87,9 милијарди долари), кинески производител на електрични возила BYD (+350%), кинески онлајн трговец на мало Pinduoduo (+420%), тајвански производител на чипови TSMC (+ 300%), Microsoft (+294%), Apple (+310%).
„Нашата анализа за брендовите чија вредност е најмногу зголемена од 2020 година. бидејќи, покажува дека технолошките компании повеќе немаат монопол на најбрзиот раст на вредноста на брендот. Ова, исто така, потврдува уште еден глобален тренд – како кинеските компании како TikTok, Pinduoduo или BYD напредуваат со нови производи или услуги, предизвикувајќи ги на тој начин лидерите на пазарот“, вели Дејвид Хеј, основач и извршен директор на Brand Finance.
Повеќе од половина од брендовите во рангирањето се од САД (194 брендови), нивната вкупна вредност е еднаква на 52,9% од вкупниот волумен. На второ место е Кина (15%, и 69 марки). На трето место по број на брендови е Јапонија (36), на четврто е Франција (35), а на петто е Германија (27). Најскап сектор во рејтингот е финансискиот сектор – вкупната вредност на брендовите на финансиските компании изнесува 12,7% од вкупната вредност. Во рејтингот застапени се вкупно 78 банкарски брендови. На второ место е малопродажбата (11,4% удел, со 45 брендови), на трето место е медиумската индустрија (со удел од 10,3%, 24 брендови).