Автобуските превозници во Германија се соочуваат со сериозен недостиг од работници и покрај тоа што нудат плати од 3.500 евра нето месечно.

Посебен проблем е старосната структура на вработените – според податоците на Сојузниот завод за статистика, дури 44 отсто од возачите на автобуси во 2023 година биле постари од 55 години, додека овој процент во другите професии е значително помал (25 отсто).

Превозникот го менува својот бизнис фокус.

Еден од транспортерите открива дека, за да си го одржи бизнисот, бил принуден да ги прошири своите активности.

– Веќе не сме само во транспортниот бизнис, сега издаваме станови, соби и автомобили. Моментално имаме околу 80 работници, претежно од Индија и Источна Европа, и сите тие мора да живеат некаде. Набавивме еден хотел, а сме во фаза на набавка на уште еден со 35 соби. Вработуваме и чистачи и чистачи – објаснува тој, пишува Феникс.

Возачи без превоз до работа
Посебен предизвик е организацијата на превоз за странски возачи.

– Нема јавен превоз во 04:00 часот или еден ден по полноќ – никој не го вози возачот на автобусот дома. Затоа купивме околу 80 автомобили кои можат да ги користат за плаќање. Само кога ќе го интегрираме сето ова, можеме да ја задржиме големината на компанијата – вели сопственикот.

Натпросечна заработка
Додека просечната плата на возач на автобус во Германија е околу 2.800 евра, во некои покраини како Баварија, Баден-Виртемберг и Хесен надминува 3.000 евра. Но, и тоа не го решава проблемот со недостигот на работна сила.