Министерството за финансии на Србија го донесе Правилникот за изменување и дополнување на Правилникот за содржината на даночната пријава за пресметка на данок. Станува збор за добивката на правните лица со што се воведуваат нови обврски за фирмите во однос на пријавување и поднесување даночни пријави. Новите прописи се особено важни за компаниите кои претрпуваат статусни промени, како што се поделби или спин-оф, како и за оние кои се во процес на ликвидација или стечај. Една од позначајните новини е обврската на правните субјекти кои учествувале во статусните промени, било како претходници или како наследници, да поднесат извештај за спроведување на поделбата на правата и обврските.

Овој извештај треба да содржи податоци за обврските и преплатувањата по основ на јавни приходи, потоа податоци за даночните поволности пренесени на новиот субјект, како и информации за средствата и обврските евидентирани по промената. Компаниите ќе треба да ги пријавуваат овие информации во одредени форми, вклучувајќи го и билансот на состојба, што на Даночната управа ќе и овозможи подетален увид во финансиската состојба на правното лице по промената, информира Каматица.

Според новите правила, фирмите кои ја завршиле ликвидацијата до 31 декември 2024 година ќе треба да поднесат даночни пријави според претходниот правилник. Меѓутоа, доколку постапката е завршена по 1 јануари 2025 година, важат нови правила. Сите измени стапија на сила на 14 март, ден по објавувањето во Службен весник на Република Србија, а се применуваат на сите даночни постапки спроведени од 1 јануари 2025 година.