Иако Регулаторната комисија за енергетика вети дека ќе се справи со проблемот на паушално пресметаните сметки за електрична енергија, граѓаните и овој месец повторно се соочија со значително повисоки трошоци.

Наместо да добијат исправени фактури, многумина беа шокирани кога видоа дека нивните месечни обврски кон енергетските компании се речиси двојно повисоки.

„Очекував корекција и фер наплата, но сметката што ја добив е повисока за речиси 40% од вообичаеното“, вели скопјанецот Александар Шанковски, кој нагласува дека реалната потрошувачка во неговиот дом останала иста.

Енергетскиот експерт Бобан Филипов предупредува дека суштинскиот проблем лежи во застарениот систем на мерење на потрошувачката.

„Отчитувањето на броилата мора да биде обврзувачко и да се спроведува секој месец. Без редовна и точна проверка, потрошувачите не само што плаќаат повеќе, туку и несвесно преминуваат во повисоки тарифни блокови, што дополнително ги зголемува нивните сметки“, објаснува Филипов.

Тој предлага воведување на модерен систем за далечинско отчитување на електричните броила, кој би овозможил секојдневен увид во потрошувачката без потреба од инкасатори на терен.

„Со новите паметни мерачи, шансите за човечки грешки би се довеле на минимум, а контролата би била постојана“, додава тој.

Од Регулаторната комисија за енергетика засега нема конкретен одговор на критиките, освен уверувањето дека се работи на решение.

Меѓутоа, според предлогот на експертите, ако некоја компанија не ги отчита броилата навреме, треба да се соочи со казнени мерки.

„Ако граѓаните мораат да плаќаат казни за задоцнето плаќање, зошто компаниите да не сносат одговорност за своите пропусти?“ прашува Филипов.

Граѓаните, пак, бараат повеќе транспарентност и брзи промени.

„Ние не можеме да бидеме заложници на туѓи грешки секој месец. Бараме систем што ќе биде правичен и точен,“ порачува Билјана Станкоска од Прилеп.

Проблемот со паушалните сметки, според познавачите, дополнително ги продлабочува финансиските тешкотии на домаќинствата, особено во време кога инфлацијата веќе сериозно го притиска животниот стандард.

Доколку не се преземат брзи и решителни мерки, довербата во системот на наплата може уште повеќе да се наруши.