Во мај оваа година, модниот бренд Esprit поднесе барање за стечај пред судот во Дизелдорф, Германија, со цел да го реструктуира својот европски бизнис, кој главно се управува од Германија, и да го репозиционира во иднина.
Сега истата судбина го снајде и бизнисот на Esprit во САД. Според Fashion United, компанијата оваа недела објави дека нејзините американски подружници, Esprit US Distributions Limited (USDS) и Esprit US Retail Inc. (USRI), поднесе барање за стечај на 25 октомври.
Според информациите од компанијата, USDS е одговорен за големопродажбата на брендот во САД, додека USRI управува со малопродажба и е-трговија на американскиот пазар. Обврските на овие две подружници неодамна достигнаа околу 61,4 милиони долари.
„Незадоволителни деловни резултати“
Поради „слабите деловни и финансиски услови и незадоволителните деловни резултати“, одборите на директори на американските подружници заклучија дека е „малку веројатно“ овие компании „да остварат приход потребен за покривање на оперативните трошоци и исполнување на должничките обврски“, стои во образложението.
За време на стечајната постапка, матичната компанија планира да работи со „искусни и способни партнери“ за да го прошири својот модел на лиценцирање кој бара помали капитални инвестиции. За Esprit, кој најголем дел од приходите ги остварува во Европа, американскиот бизнис досега имаше помала економска важност.
Поради постојаните финансиски потешкотии, Esprit веќе во јуни најави трансфер на оперативниот бизнис на партнерски компании, со цел во иднина да се посвети на управувањето со правата на интелектуална сопственост и бизнис врз основа на лиценци.
Како што веќе наведовме, откако групацијата веќе испрати многубројни оперативни подружници во Европа и Хонг Конг во банкрот и во најголем дел ги ликвидираше, сега овој процес е започнат и во САД.
Додека компанијата најде купувачи за правата на брендот во други региони, судбината на нивниот текстилен бизнис останува неизвесна“.
Меѓународен моден бренд основан во 1968 година
Esprit е меѓународен моден бренд основан во 1968 година во Сан Франциско, САД од Сузи и Даг Томпкинс. Брендот стана познат по својот секојдневен стил на облека и препознатливото лого со три линии што ја формираат буквата Е. Во текот на 1980-тите и 1990-тите, Esprit стана популарен ширум светот, особено во Европа, благодарение на неговиот модерен дизајн, достапноста и квалитетот на производот.
Успехот на брендот доведе до глобална експанзија, но финансиските проблеми почнаа да се појавуваат во раните 2000-ти. Во обид да се врати на пазарот, Esprit неколкупати ги реструктуираше своите операции и се повлече од одредени пазари, вклучително и од САД во 2012 година. Иако тие се обидоа повторно да влезат на северноамериканскиот пазар со поп-ап продавници во 2022 година, финансиските тешкотии сè уште беа присутни.
Денес, Esprit се соочува со големи предизвици во форма на финансиски тешкотии, затворање на бизниси и прилагодување на брзите промени во модната индустрија, што ја доведува во прашање иднината на овој некогаш легендарен бренд.