Глобалните производители тивко ги намалуваат своите производи без да ги намалат цените, објави АП. Таканареченото „намалување“ се случува кога компаниите ги префрлаат своите трошоци на клиентите, а новинската агенција тврди дека тоа се забрзува низ целиот свет.
Во САД, една мала кутија Kleenex сега има 60 марамчиња, додека пред неколку месеци имаше 65. Големината на јогуртот исто така е намалена. Во Британија, Нестле ги намали своите лименки кафе од 100 грама на 90 грама. Во Индија, парче сапун за садови е намалено од 155 грама на 135 грама. Во Македонија пивото од 1,5 литри станува 1,35
„Тоа може да се случи. Во моментов сме во огромен бран поради инфлацијата“, изјави за АП адвокатот на потрошувачи и поранешен помошник државен обвинител Едгар Дворски. Тој со децении го документира намалувањето на својата веб-страница.
Дворски минатата есен почнал да забележува помали кутии за житарици и вели дека оттогаш овој тренд е зголемен. Тој тврди дека практиката е привлечна за производителите бидејќи знаат дека купувачите ќе забележат поскапување, но нема да ја следат нето тежината или ситните детали, како што е бројот на листови на ролна тоалетна хартија.
Според него, компаниите користат други трикови за да го одвлечат вниманието од намалувањето, како што е означување на помали пакувања со светли нови етикети кои ги привлекуваат погледите на клиентите.
Некои компании се отворени за промените, обвинувајќи го наглиот пораст на цените на суровините. Во Јапонија, производител на грицки најави намалување на тежината за 10% – и зголемување на цената за 10% – за многу од своите производи во мај.
Domino’s Pizza во јануари објави дека ја намалува големината на пилешките крилца од 10 на осум парчиња по иста цена од 7,99 долари. Компанијата потегот го објасни со зголемување на цената на пилешкото.
Нема сомнение дека многу компании се борат со недостиг на работна сила и повисоки трошоци за суровини, вели Хитендра Чатурведи, професор по менаџмент на синџирот на снабдување на Државниот универзитет во Аризона. Сепак, како што го цитира АП, додаде: „Не велам дека тие профитираат, но нешто тука мириса. Дали ги користиме ограничувањата за снабдување како оружје за да заработиме повеќе пари?
Според S&P Global, светската инфлација на потрошувачките цени се зголеми за околу 7% во мај, темпо што најверојатно ќе продолжи до септември.
Законот, пак, вели дека овде нема прекршување на законите, туку потрошувачите се залажуваат со трикови. Во стандардното пакување на кое се навикнати клиентите, производителите нудат полесни производи по цена иста како и за „потешкиот“ производ.
Ваквите потези на производителите не се невообичаени и се користат од многу светски компании со цел да се подигне профитот. Во секој случај, потрошувачите можат да се обратат до пазарната инспекција и да ја известат доколку сметаат дека се измамени.