Планираното отворање на фабриката „Фолксваген“ (VW) во Турција, проект вреден 1,4 милијарди евра, засега е суспендиран.
Бугарија и Романија се надеваат дека ќе профитираат од ова, јавува Дојче веле (ДВ).
Бугарија, која претходно се натпреваруваше со Турција, Србија и Романија за инвестицијата на Фолксваген, сега се обидува да стори се за да постигне договор со овој германски автомобилски концерн.
Поранешниот бугарски претседател Росен Плевнелиев, почесен претседател на моќната мрежа „Јутомотив Кластер Бугарија“, објави дека Софија ја зголемила својата првична понуда и „најде начин да понуди VW меѓу 250 и 260 милиони евра наместо планираните 135 милиони“. Плевнелиев рече дека сега чека одговор од Фолксваген.
Со оглед на инфраструктурата, железничките врски и автопатот во Елин Пелин кај Софија, каде се наоѓа земјиштето на кое ќе се гради фабриката, снабдувањето ќе биде фантастично, според германското радио.
Колку и да е примамливо, новата понуда не значи автоматски дека VW ќе се врати на својата „втора опција“ – Бугарија.
Предности на Бугарија се ниските даночни стапки и членството во ЕУ. Втората е токму таа зошто земјата не може да му понуди на овој производител на автомобили директни субвенции на владата, соопшти ДВ.
Извори во Софија, сепак, наведуваат дека „германската загриженост веројатно никогаш не го довела во прашање инвестирањето во Турција и ја користеле Софија само како средство за постигнување на подобар договор со Ердоган“. Плевнелиев истакна дека ќе се жали на Европската комисија дека VW и Турција не ги почитуваат европските правила за наддавање.
Романија, исто така, размислува да ја зголеми понудата за да добие шанса. Градот Арад на западната граница на земјата со Унгарија и Србија, од романска гледна точка, би бил идеален за нова фабрика за VW. Добрите врски со Западна Европа и евтината работна сила, исто така и од соседните земји, се предностите на оваа страница, рече Букурешт.
Романскиот министер за трговија Стефан Раду Опреа потврди дека владата во Букурешт ги отворила преговорите со Фолксваген за да се донесе инвестицијата во Романија.
Орџ Фалка, член на Националната либерална партија (ПНЛ) и поранешен градоначалник на Арад, вели дека локацијата во тој град веќе ги исполнила сите барања во првиот круг на преговори, јави романската агенција Медиафакс.
„Градот има на располагање градежно земјиште од околу 1.100 хектари, како за самата фабрика, така и за подизведувачите“, рече Фалка, додавајќи дека „екстремно прифатливи трошоци за производство“ ќе бидат обезбедени од брзите железнички врски, автопатите и аеродромите, како и многу подизведувачи. кои веќе се стационирани во тој регион.
И Букурешт и Софија, во меѓувреме, објавија дека строго ќе се придржуваат кон нормите на ЕУ и дека понудените субвенции нема да ги кршат правилата на заедничкиот пазар. Сепак, Фолксваген сè уште не одговори на информациите од Бугарија и Романија.
ДВ потсетува дека уште во доцните 60-ти години на минатиот век, се шпекулираше дека Фолксваген е заинтересиран за изградба на фабрика во комунистичка Романија во тоа време.
„Но, диктаторот Николае Чаушеску не ја прифати ниту предвидената локација на фабриката во Трансилванија, централна Романија, ниту квотата на членовите на германското малцинство кои требаше да бидат вработени во фабриката. Субвенциите за изградба на фабрика за автомобили потоа ги доби Рено, француската матична компанија на романскиот производител на автомобили Дачиа “, се наведува во текстот.
Забрането превземање на содржината без претходна согласност од редакцијата на БанкоМетар.мк