Германските производители ги зголемија своите цени во јули со најостро темпо во последните 46 години. Цените на производителите на комерцијални производи се зголемија за 10,4% во споредба со истиот месец од минатата година, објави во петокот Федералниот завод за статистика.
Последен пат беше забележано толку големо зголемување во јануари 1975-та година, кога цените нагло пораснаа во врска со првата нафтена криза.
Од алуминиум до целулозна волна: тешкотиите во снабдувањето со материјали и повисоките трошоците за нарачки сега се товар за повеќето компании. Како резултат на тоа, 88 проценти се борат со повисоките откупни цени, се вели во истражувањето на германската стопанска и индустриска комора (ДИХК), спроведено на речиси 3.000 компании. Резултат: две третини од испитаниците се чувствуваат принудени да ги пренесат зголемените трошоци на своите клиенти.
Цените на енергијата се зголемуваат во просек за 20,4 проценти. Причината – првенствено еднократен ефект поради остриот пад на цените во пролетта 2020-та година поради пандемијата. Германската цена на CO2 за горива како што се минерални нафтени производи и природен гас, која исто така беше воведена во некои случаи во јануари, исто така, имаше влијание.
Средните производи се поскапи за 15,6 проценти. Исеченото зимзелено дрво чини 111% повеќе отколку во јули 2020-та година. Секундарните метални суровини од железо, челик и алуминиумски отпадоци (+ 100%), но и зајакнувањето на челикот во решетки (+ 82%) чинат значително повеќе. За леаното железо, челикот и феролегурите зголемувањето е 52,3%.
Цените на производителите се сметаат за водечки показател за инфлацијата. Во статистичките податоци, цените се дадени екс-фабрички – т.е. пред производите дополнително да се преработат или пуштат во промет. Економистите ги користат податоците за да добијат рана индикација за развојот на потрошувачките цени. Со 3,8 проценти, инфлацијата во Германија е на највисоко ниво од 1993-та година и економистите велат дека може да се искачи на пет проценти.