Фјучерсите на кафето паднаа за повеќе од 30 отсто оваа година, но сè уште се блиску до рекордното ниво, а растот на цените се повеќе ги погодува потрошувачите.
Извештајот за индексот на потрошувачките цени објавен во средата покажа дека цените на печеното кафе во јануари пораснале за 2,5 отсто во однос на истиот период минатата година, додека инстант кафето пораснало за цели 7,1 отсто.
Еден глобален купувач и продавач на кафе изјави за Yahoo Finance дека иако сè уште не ги зголемиле цените, нема друг избор освен да размисли за нивно зголемување на среден рок.
„Кафето е во совршена ценовна бура“, рече Андреа Или, претседател на Illy caffè.
Тој укажа на климатските проблеми во водечките земји производители и извозници, како што се Виетнам и Бразил, каде неповолните временски услови негативно се одразија на жетвата. Бразил ја имаше најжешката година досега во 2024 година, со рекорден број шумски пожари што го погодија производството на кафе Арабика и ги зголемија цените. САД се вториот најголем увозник на кафе во светот, веднаш зад Европската унија, со најголеми количини кои доаѓаат од Бразил, Колумбија и Виетнам.
„Нема алтернатива“, вели Или за можното зголемување на цената. За растот на цените на фјучерсите на кафето, тој додаде: „Не знаеме колку ќе трае.
И други компании размислуваат за поскапување.
„Ако гледаме на 2025 година, очекуваме инфлацијата на кафето да продолжи да расте. „Ќе се обидеме да го компензираме ова со зголемување на цените на пазарот на почетокот на годината“, рече Судханшу Пријадарши, финансиски директор на Keurig Dr Pepper (KDP), по повод последниот финансиски извештај во октомври.
Сепак, не сите комерцијални купувачи на кафе го чувствуваат значајното влијание на растот на цените, бидејќи вообичаена практика е големите трговци да купуваат големи количини кафе барем една година однапред и да ги заклучуваат цените преку фјучерс договори.
„Со оглед на нашите општи практики и стратегијата за заштита на цените, влијанието на зголемувањето на цените на кафето врз нашиот бизнис беше минимално во првиот квартал“, рече минатиот месец Рејчел Руџери, главен финансиски директор на Starbucks.
Една од причините зошто инстант кафето забележа најголем скок на индексот на потрошувачките цени е фактот што ниските цени им овозможуваат на компаниите да ги подигнат без поголем шок за потрошувачите.
„Инстант-кафето е генерално многу поевтино, а трговците на мало можат да ја зголемат неговата цена и сепак да останат во категоријата „многу поевтини“ во споредба со другите видови кафе“, рече Шонали Пол, основач на Пол Џон Кофеин, фабрика за печење кафе од Флорида.
Инстант кафето се прави од робуста, понизок квалитет на кафе во споредба со арабика, која се користи за правење кафе во повеќето ланци на ресторани. Сушите во Виетнам минатата година значително влијаеа на производството на робуста, што доведе до скок на цената од дури 60 проценти.