Српскиот бизнисмен Мирослав Мишковиќ неодамна се повлече од оперативниот менаџмент на Делта холдинг, кој го основаше и управуваше 30 години.

Своето искуство Мишковиќ го собра во книгата објавена пред неколку години – „Јас, тајкун“ во која, меѓу другото, даде бројни совети за оние кои започнуваат бизнис или сакаат да ја развиваат.

Овие 10 правила на основачите на Делта холдинг ги издвои Бизлајф.

Првиот човек на компанијата

Прво доаѓа дефиницијата: „Првиот човек на компанијата ја одредува визијата, создава стратегија со своите соработници и им делегира одговорност на луѓето на кои им верува“, пишува Мишковиќ. Тој верува дека директорот на компанија која се занимава со оперативни работи им прави огромно и повеќекратно зло на компаниите: тој троши многу време и енергија што би можел да ги потроши на развојни визии и ги спречува вработените да ја вршат својата работа.

Односи со вработените

Мишковиќ никогаш не  примил работник на интервју. „Знаев дека има три причини поради кои работникот може да побара состанок со генералниот директор: да побара поголема плата, да побара стан (за време на самоуправувањето) или да се пожали кај неговиот шеф. Ако му дадам зголемување на платата на вработениот или му дадам стан, неговиот шеф ги губи сите овластувања, тој повеќе не постои за работникот. Ова ја нарушува целата структура на управување и ја става компанијата во опасност “.

Еден човек

Наоѓање на вистински кадар, инвестирање знаење, енергија, време и, се разбира, пари во нив, создавање систем – тоа е формулата за успех, пишува Мишковиќ. Тој вели дека во Србија не се прави разлика помеѓу сопственоста и управувањето и дека основачите продолжуваат да бидат оперативни, дури и кога компанијата расте, што е лошо за нив и за компанијата. „Денес, Делта е систем што работи исто кога сум тука и кога не сум“, пишува Мишковиќ.

Точност

„Ја сакам точноста и имав можност да се уверам дека ова е заедничка карактеристика на сите големи и сериозни системи“, пишува Мишковиќ и дава пример за тоа како се прави во негово друштво. „Ако состанокот во Делта е закажан за 9, јас влегувам во салата за една минута или две до 9, а останатите не се влезени им велам: Задоцневте, останете надвор. “Тој исто така наведува дека закажува состаноци (колегиуми) со неговите најблиски соработници, имајќи го предвид нивниот распоред, а не неговиот.

Мотивација

Мишковиќ вели дека на еден млад човек треба да му се покаже дека има привлечна перспектива: дека ќе има патувања, хотели, состаноци – привлечен и возбудлив живот. „Ако прво му покажете, тој ќе дојде сам на работа во сабота и недела.“ Мишковиќ исто така пишува дека сака да ги носи на вечера младите вработени во Делта, каде што често слуша некои од нивните идеи и предлози. Тој пишува дека во тие случаи би ги прифатил нивните предлози и дека му било доволно да сака 70 проценти од таа идеја. „Никогаш не сакав да го одбијам предлогот заради триесет проценти, да го обесхрабрам оној што го предлагаше и да му ја нарушам мотивацијата. Со обесхрабрени луѓе, компанијата не може да постигне ништо “.

Жени

„Отсекогаш претпочитав да вработувам жени, а за мене беше особено важно да ги имам како мои најблиски соработници.“ Мишковиќ пишува дека жените едноставно се подобри во работата отколку мажите. „Тие покажуваат поголем тимски дух и лојалност кон тимот за кој играат. Тие можат да направат повеќе работи во исто време многу поефикасно … Тие се апсолутно фокусирани на целта и додека не ја постигнат немаат никакви теми и размислувања што ги одвлекуваат од патот. Суетата е многу почеста во машкиот тим “, смета Мишковиќ.

Застапеност

„Компанија што има проблем со националниот тим, компанија каде што ова е голема тема, каде има многу дискусии за службени патувања и слични работи, треба веднаш да се затвори.“ Мишковиќ пишува дека секогаш ги наградувал менаџерите кои потрошија најмногу на националниот тим. и директорите во Делта едноставно мора да одат на ручеци и вечери со партнерите на компанијата.

„Инспекции“

Во книгата Мишковиќ откри дека тајно ги посетувал продавниците на Макси најмалку двапати годишно и ги „проверувал“ нивните деловни активности, односно нивните работници. Спомнувајќи два примери на нељубезни работници што ги пронашол, тој напишал дека „поради еден инцидент, малопродажбата нема да пропадне, туку поради непрофесионален и нељубезен персонал“. Мишковиќ пишува дека по една таква интервенција, тој не морал да ги посетува продавниците шест месеци.

Чевли

Во книгата Мишковиќ откри дека е голем љубител на добри и квалитетни обувки. Тој исто така има деловна идеја за чевлите. „Постои директна врска помеѓу чистите чевли на директорот и успешната деловна активност“, пишува Мишковиќ.

Слика на компанијата

„Невозможно е фабриката да биде успешна, а тревникот да се занемари, директорот да има валкани чевли, чуварот да не ги поздравува гостите со почит. Тоа не оди добро едни со друго “.