Ова може да се постигне со комбинирање на целен опсег од 1,5-2,5% на среден рок со цел 2% инфлација на долг рок

Европската централна банка (ЕЦБ) официјално го започна долгоочекуваниот преглед на стратегијата за монетарна политика на почетокот на овој месец. Како прв ваков преглед од 2003 година, тој е добредојден, ако не е и доцна. Претседателката на ЕЦБ, Кристин Лагард, сигнализираше амбициозен процес според кој „нема да остави камен непревртен“.

Големо внимание беше посветено на нејзиниот план да се вклучат факторите на климатските промени во работата на ЕЦБ. Може да бидат презентирани и други главни теми, како што е потребата за дигитално евро. Сепак, ЕЦБ пред сè мора да ја преиспита својата основна работа за оптимизација на монетарната политика со цел да се постигне ценовната стабилност, напиша „Фајненшл тајмс“ во едиторијалот.

Заедно со другите централни банки, ЕЦБ го научи тоа на потешкиот начин колку е тешко да се пренесе политиката ефективно на домаќинствата, компаниите и финансискиот сектор. Пазарите понекогаш се сомневаат во желбата на централните банки да се придржуваат до стапката што ја најавија и се покажа како точна. Перцепцијата на јавноста за инфлацијата е многу различна од официјалните индекси. Во еврозоната, проценката на домаќинствата беше во просек 9% на годишно ниво во периодот 2004-2018 година, додека вистинската цифра е 1,6%.
Ако приватниот сектор не верува или погрешно ги разбере централните банки, монетарната политика ќе биде помалку ефикасна бидејќи луѓето ќе се воздржат од тоа да ги засноваат своите одлуки. Популарната загриженост за тоа што го прави централната банка, исто така, може да го уништи нејзиниот политички легитимитет.

Би било корисно за ЕЦБ да го следи примерот на Федералните резерви на САД при спроведување на политиката низ целата земја со цел да се промовира двонасочна комуникација.

Сепак, постои и технички проблем што произлегува од сегашната дефиниција на ЕЦБ за нејзината инфлација – под, но близу 2%. Не е јасно: колку е близу? Исто така, сигнализира дека централната банка е повеќе заинтересирана да спречи инфлацијата да се искачи над 2 проценти отколку да падне под ова ниво, иако и Лагард и нејзиниот претходник инсистираа на тоа дека целта е симетрична. Меѓутоа, самиот факт дека тие морале да бидат упорни, докажува дека перцепцијата за надолна пристрасност е тешко да се распрсне.

Индексот на цените што го користи ЕЦБ, исто така, ги меша во водите на монетарната политика. Може да не го покрие искуството на населението со ценовни притисоци и да вклучува увозни цени врз кои централната банка има помало влијание од инфлацијата генерирана внатрешно.

Пред се, прегледот треба да ги реши овие проблеми. Треба да ги земе предвид алтернативните мерки за инфлација. Пред сè, одлучно мора да ги отстрани сомнежите за симетријата со отстранување на изразот „подолу, но близу“. Беа направени силни аргументи за таргетирање на опсегот, наместо точен број за инфлација. Бидејќи централните банки ретко се во состојба да постигнат добро дефинирана цел со прецизност во економијата на слободен пазар, достапноста на таквите го отежнува објаснувањето на политиката за јавноста.
Во исто време, усвојувањето на целниот опсег не треба да стане изговор за креативно чувство, ниту пак треба да создаде нова нејасност. Според еден предлог, опсегот треба да биде во рамките на 1,5-2 проценти. Како и да е, се чини дека ова ги оправда минатите неуспеси во обидот да достигнеме 2 процентна инфлација и ќе поддржеше надолна пристрасност. Исто така, непотребно ќе се одврати еврозоната од целта од 2% инфлација, проследено со други најголеми валутни региони.

Опсегот не мора да има централна точка. Главната одговорност е на централните банки да им дадат сигурност на кредитокорисниците и доверителите за вредноста на долгорочните кредити. Целниот опсег ќе и овозможи на ЕЦБ потребна флексибилност, но пожелно е поконкретна основна цел. Ова може да се постигне со комбинирање на целен опсег на, на пример, 1,5-2,5 проценти на среден рок со цел да има 2% инфлација на долг рок.

Целта на инфлацијата не е единствената слабост на ЕЦБ, но прилагодувањето на тоа би било добар почеток на агендата за реформски активности на Лагард.

 

Забрането превземање на содржината без претходно одобрение од редакцијата на БанкоМетар.мк