Продажбата на волна за костуми од висок стил и квалитет пропаѓа, бидејќи домовите стануваат наши нови канцеларии

Италијанскиот луксузен дизајнер Брунело Кучинели изработува машки костуми кои се продаваат до 7.000 евра. Но, тој, како и повеќето луѓе ширум светот, не носи костум со месеци, ниту ги продава, пренесува Ројтерс.

„Сите бевме затворени дома, така што ова е првата јакна што ја носам од март“, изјави Кучинели за агенцијата Милано додека ја откри својата најнова колекција во септември.

Повеќето таканаречени „бели јаки“ работат од дома и повторно ја откриваат љубовта кон удобната домашна облека – тренд што според некои експерти ќе ја надживее пандемијата. А свадбите и забавите што се случуваат се многу малку.

Огромната промена во однесувањето има длабоки последици врз целиот синџир на снабдување на костуми и свечена облека. Во Австралија, најголемиот светски производител на мерино волна, цените паѓаат, достигнувајќи дно невидени за една деценија. Многу овчари се во тешка состојба и ја чуваат волната во надеж дека ќе се опорават.

Во северна Италија, местата што купуваат волна од земјоделците и ткаат ткаенина за костуми од висока класа се соочуваат со голем пад на нарачките од трговците на мало.

Во САД и Европа, неколку малопродажни места специјализирани за деловна облека, како што се Men’s Wearhouse, Brooks Brothers и TM Lewin, ги затворија своите продавници или поднесоа банкрот во последните неколку месеци, а други ќе следат.

Играчите на сите нивоа за Ројтерс изјавија дека биле принудени да се прилагодат за да преживеат, од фармери кои се преселуваат во други форми на земјоделство до оние што ткаат ткаенини за нови типови на облека.

„Луѓето сакаат да се чувствуваат пријатно и не се толку склони да носат свечено одело“, рече Силвио Бото Поала, управен директор на „Ланифицио Бото Џузепе“, фабрика за волна во италијанскиот текстилен центар „Биела“, чии клиенти се Армани, Макс Мара, Ралф Лорен и Хермес.

„На конференциските повици во„ Зум “, гледате мажи кои носат маици, понекогаш дури и вратоврски, но не многу костуми“, рече Поала.

Пазарот на волна

Цените на фината волна во Австралија паднаа за повеќе од 50% во еден бурен период од 18 месеци, бидејќи вообичаено доброто купување на мерино волната од италијанските компании е скоро запрено.

На почетокот на септември, референтната цена за мерино волна падна на 8,58 американски долари (6,1 УСД) за килограм, според податоците на аукцијата, од 20,16 австралиски долари на почетокот на 2019 година. Цената потоа делумно се обнови на нешто повеќе од 10 австралиски долари.

Ендру Бланш, управен директор на New England Wool во Нов Јужен Велс, кој ги снабдува италијанските производители на текстил со волна од фарми, вели дека многу купувачи веќе имаат вишок залихи.

„Секој има залиха од која треба да се ослободи пред да може да се врати на пазарот овде“, рече тој. „Ако продавниците не се отворени, сè е си стои во залихите. Многу од нарачките за кои купивме волна беа откажани од клиенти во САД и Европа.

Според него, Кина, како и Италија, кои генерално купуваат најголем дел од извозот на волна од Австралија, достигнувајќи 3 милијарди австралиски долари годишно, се единствените купувачи, иако Кинезите исто така добиваат помалку материјал.

Многу фарми во мерино овци ја чуваат својата волна во хангари или магацини, иако некои ги продаваат своите бали на слабиот пазар за да останат во живот финансиски.

„Не секој е доволно голем да се држи до бранот и да чека да се смени цената“, рече земјоделецот Дејв Јанг. Тој има околу 4500 овци и тврди дека пренасочил некои операции и сега продава јагниња.

Пад на побарувачката за деловна облека

Свртувањето кон поголема секојдневна облека е процес што се развива со години. Во 2019 година, Голдман Сакс, бастион на строга професионална облека, ги опушти правилата за облекување за своите вработени. Да не зборуваме за хипстерскиот бран во Силиконската долина.

Но, Ковид-19 даде особено силен поттик за оваа промена и ја поддржа продажбата на удобна и спортска облека за сметка на деловната облека.

Во вториот квартал од оваа година, кога поголемиот дел од светот беше под блокада, Најк беше најжешката марка според Lyst – глобален моден пребарувач кој анализира однесување на повеќе од 9 милиони онлајн купувачи месечно.

Ова е прв пат од создавањето на индексот Lyst, во кој луксузна марка не зазема водечката позиција.

Единицата Атлета на Гап, која продава панталони за џогирање и облека за тренирање, беше модната линија со најдобри резултати во последните три месеци до 1 август. Продажбата скокна за 6%, во споредба со падот на Banana Republic од 52%.

Во септември, костумите беа меѓу најниско продаваните производи во Франција, Италија и Германија, според податоците собрани од StyleSage, кои ги споредуваат цените на веб-страниците.

Најголеми попусти имаа ефтините до средно скапи брендови како Asos, Topman, Guess и Hugo Boss – до 50%.

Колапсот на побарувачката за канцелариска облека доведе до тоа да американските трговци како Јос. A. Bank и J.Crew поднесоа банкрот во текот на летото, и многу други трговци се соочуваат со неизвесна иднина.

Консултантската фирма Coresight Research проценува дека 20 000-25 000 продавници во САД може да се затворат до крајот на годината, за разлика од 9 800 во 2019 година.

 

Забрането превземање на содржината без претходно одобрение од редакцијата на БанкоМетар.мк