Над 28 милиони луѓе во ЕУ работат преку дигитални платформи, и се очекува во 2025 година нивниот број да достигне 43 милиони
Европскиот комитет предлага сет мерки за подобрување на условите за работа на платформи.
Овие луѓе ќе обезбедат и дополнителна заштита од употреба на алгоритмичка контрола (т.е. автоматизирани системи кои ги поддржуваат или заменуваат контролните функции на работното место).
Заедничкиот сет на правила на ЕЗ ќе обезбеди поголема несигурност и тоа ќе им овозможи на дигиталните типични платформи целосно да го искористат економскиот потенцијал на единствениот пазар и единствениот пазар.
Комитетот на претседатели, претставен од Комисијата, вклучува:
Соопштение со кое се објавува пристапот и мерките на ЕК на работните платформи. Тие ќе бидат надополнети со активности кои националните власти, социјалните партнери и другите релевантни чинители треба да ги земат предвид во соодветната област;
Предлог за директива за подобрување на условите за видот на работа на платформи. Ова вклучува мерки за правилно да се идентификуваат типичните статистики, работа преку zip платформи и нови права за работниците и самовработените во однос на алго-ритмичкото управување;
Ова е чекор напред кој ја појаснува имплементацијата на законодавството на ЕЗ во областа на конкуренцијата во однос на колективните договори. Ова ги вклучува луѓето кои работат преку zip платформи.
Директива за подобрување на условите за видот на работа на платформи
Целта на предложената директива е да се осигури дека компаниите кои работат на zip платформи го земаат предвид точниот тип на статистика, што одговара на нивните реални услови од типот.
Обезбедува конкретни прашања за тоа дали одредена платформа е „спонзор“. Ако платформата одговори на најмалку две од овие поглавја, општо е прифатено дека таа е донаторот. Следствено, компаниите кои работат преку платформата ќе имаат корист од видовите и социјалните права кои произлегуваат од статистиката на „работниците“. Тоа значи право на минимална плата, колективно договарање, работно време и здравствена заштита, право на платен надомест и подобра заштита, пензија за работникот. Платформите ќе имаат право да ја проверат оваа класификација, бидејќи ќе им биде тешко да докажат дека не постои.
Алгоритмичко однесување
Директивата го зголемува ризикот од користење на алгоритми од дигитални типови платформи, гарантира човечко набљудување на усогласеноста со условите од типот и дава право да се преземаат автоматизирани насоки. Овие нови права ќе им бидат претставени и на работниците и на самовработените.
Националните власти често имаат пристап до податоци за платформи и услуги кои работат на платформи. Ова е уште потипично кога платформите функционираат во неколку земји-членки и не е јасно каде и од која платформа функционира на платформата. Предлогот на Комисијата ќе ја подобри усогласеноста со платформите, ќе ги разјасни постојните обврски за одвојување на данокот на националните власти и ќе воведе барање платформите да обезбедуваат информации до националните даночни обврзници.
Предлогот на Комисијата за директива за подобрување на условите ќе биде разгледан од Европскиот парламент и Советот. Откако директивата ќе биде финализирана, земјите-членки ќе имаат рок од две години да ја транспонираат во националното законодавство.
Брзо ќе се води сметка за економичноста на дигиталните платформи. Денес, над 28 милиони луѓе во ЕК работат на зип платформи. Се очекува до 2025 година сегашната бројка да достигне 43 милиони. Голем дел од овие луѓе се самовработени луѓе. Сепак, се проценува дека 5,5 милиони луѓе се погрешно класифицирани како самовработени. Помеѓу 2016 и 2020 година, потенцијалот на економијата на платформите се зголеми речиси пет пати од околу 3 милијарди евра на околу 14 милијарди евра.