Кога Европската комисија објави дека ќе испита дали кинеските автомобили се поевтини поради неправедните субвенции за домашните компании, Кина брзо реагираше и ја повика, меѓу другото, Европа да води дијалог и консултации пред да преземе какви било мерки против кинеските возила. Сепак, приказната е покомплицирана отколку што изгледа.
На 13 септември, претседателката на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, најави истрага за кинеските субвенции за локални производители на електрични возила и најави дополнителни царински оптоварувања за кинеските автомобили увезени во ЕУ.
Зошто? Затоа што Европејците можат многу малку да понудат од она што Кинезите би сакале да го купат. Од друга страна, кинеските производители на автомобили го произведуваат токму она што европските политичари мислат дека клиентите на Стариот континент сакаат да го купат – електрични возила со поволни цени.
Кина се соочи со значителен проблем со загадувањето во своите мегаградови откако автомобилите ги поплавија. Првата фабрика на Фолксваген беше основана таму во 1985 година. Секој што сакаше да продава автомобили таму знаеше дека единствената шанса им е локалното производство. Бидејќи ниту една автомобилска компанија не можеше целосно да ги поседува своите фабрики во Кина, беа основани заеднички вложувања, овозможувајќи им на кинеските производители на автомобили да учат од нивните меѓународни партнери. Сепак, поради загадувањето на животната средина, кинеската влада мудро почна да ги стимулира луѓето да купуваат електрични автомобили.
Европските производители на автомобили сè уште не беа толку загрижени за емисиите на CO2 и инвестираа премногу во развојот на мотори со внатрешно согорување. Ова создаде совршена можност за Кинезите да развијат свои возила. Како што се повеќе и повеќе автомобили циркулираат во гигантските градови во Кина, локалните власти создадоа атрактивни субвенции за да продаваат BEV возила наместо возила со конвенционални мотори.
Еден пример: додека сопствениците на возила со SUS мотори мораа да платат за регистрација, сопствениците на електрични автомобили ја добиваа бесплатно. Во исто време, Кинезите имаа и други стимулации кои го направија воведувањето на возила со батерии разумен избор. Со помалку возила што горат фосилни горива, воздухот во тие големи градови стана полесен за дишење, намалувајќи ги владините трошоци за здравствена заштита. Покрај тоа, Кина рециклира повеќе од 90 отсто од сите суровини за батерии и електрични мотори. Исто така, тој е голем светски производител на овие компоненти, што во голема мера го олесни развојот и производството на возила со батерии.