Двете страни можат да направат важен чекор напред, бидејќи меѓу нив има уште многу неискористен потенцијал, вели Урсула фон дер Лајен.

Европската унија (ЕУ) и Индија ќе ги продолжат долгогодишните запрени разговори за можен договор за слободна трговија во обид да ја зајакнат економската соработка наспроти Кина, која зема замав по коронавирусот, објави Блумберг.

Водачите на ЕУ ќе одржат виртуелен самит со индискиот премиер Нарендра Моди во сабота за да започнат нова рунда разговори насочени кон зајакнување на соработката меѓу земјите во клучните области, вклучувајќи дигитализација, здравство и климатски промени.

„Со нетрпение очекувам да продолжам со преговорите за договор за слободна трговија“, рече претседателката на Европската комисија (ЕК) Урсула фон дер Лајен пред новинарите во Порто, Португалија, пред дискусијата преку Интернет. „Очекувањата се големи. „Сигурен сум дека ќе можеме да направиме голем чекор напред, бидејќи има тесна врска меѓу ЕУ и Индија, но и многу неискористен потенцијал“, коментира Урсула фон дер Лајен.

Стремежот на ЕУ да ги продлабочи врските со најнаселената демократија во светот, како и со другите азиски земји, се одразува до одреден степен на тензиите меѓу Брисел и Пекинг. Од вкупно 96 милијарди евра трговија со стоки и услуги во 2020 година за ЕУ, 11% се поврзани со Индија, која се наоѓа веднаш зад Кина и САД, според ЕК.

Трговските разговори ЕУ-Индија беа прекинати во 2013 година поради постојаните разлики во прашањата како што се намалувањето на тарифите, интелектуалната сопственост и правата на Индијанците кои работат во Европа. Договорот би можел да биде од корист на двете економии бидејќи тие сакаат да се опорават од разорниот удар што го зададе пандемијата на коронавирусите.

Паралелно со трговските преговори, се очекува страните да започнат дискусија за два одделни договори за заштита на инвестициите и географското потекло на стоките.

Сепак, официјални претставници на ЕУ предупредуваат дека иако тие се желни повторно да влезат во трговски преговори, напредокот е сè уште слаб во многу клучни области, вклучително и тарифи за европски добра – особено автомобили – и интелектуална сопственост.