Европејците оваа пролет и лето ќе манифестираат  променливото однесување при патувањето, покажува новото истражување од Европската комисија за патувања (ETC).

Вкупните намери за патување се пониски од минатата година (72 проценти, што е намалување од 3 проценти во однос на оние кои имаат намера да патуваат оваа година), но патниците од Европа планираат подолг престој, да трошат повеќе и ќе ги диверзифицираат своите дестинации, се наведува во извештајот „Мониторинг на расположението за патување во Европа“.

Земјите со најголема намера за патување на жителите се: Полска (80 отсто), Велика Британија (79), Холандија (75), Шпанија (75) и Италија (73 отсто).

Традиционалните медитерански туристички центри бележат мал пад на популарноста, за осум проценти, додека расте интересот за патување во Источна Европа, за три проценти повеќе од претходната година.

Помеѓу април и септември годинава, 27 проценти од Европејците планираат да патуваат три или повеќе пати. Ова е значително зголемување од шест проценти во споредба со истиот период минатата година. Патниците имаат намера да останат подолго, при што 42 проценти се одлучуваат за одмор од седум до 12 ноќевања, што е зголемување од 11 проценти во однос на 2024 година.

Зголемените буџети за патувања укажуваат дека Европејците продолжуваат да им даваат приоритет на патувањата во нивните лични трошоци. Речиси една третина од Европејците (30 проценти од нив) планираат да потрошат помеѓу 1.501 и 2.500 евра по лице по патување, што е зголемување од седум проценти. Други 17 проценти очекуваат да потрошат повеќе од 2.500 евра.

Финансиските грижи исто така постепено се намалуваат, иако тие остануваат водечка пречка за патување. Загриженоста за зголемувањето на трошоците за патување поради инфлацијата се намали од 23 проценти на 17 проценти на годишно ниво, додека загриженоста за личните финансии се намали на 14 проценти, што е намалување од три проценти. Кога станува збор за приоритетите за трошење, сместувањето води кај сите возрасни групи (27 проценти), проследено со храна и пијалоци (20 проценти) и активности на дестинации (16 проценти).

Помладите патници, на возраст од 18 до 24 години, имаат поголема веројатност да трошат за шопинг (15 проценти од нив) и луксузни искуства (11 проценти), додека патниците над 55 години ставаат поголем акцент на удобноста, трошејќи повеќе за сместување (33 проценти) и храна (24 проценти).

Атрактивноста на алтернативните дестинации расте сè повеќе. Јужна и медитеранска Европа остануваат водечки избор, за кој се очекува да привлече 41 процент од европските патници оваа пролет и лето. Сепак, намерите за посета на овој регион се намалуваат од година во година, бидејќи некои патници планираат да истражуваат алтернативни дестинации.

Поточно, земји како Австрија, Босна и Херцеговина, Албанија, Белгија и Бугарија забележаа скромен раст на интересот од околу еден процент. Во рамките на избраната земја, добро воспоставените дестинации – како што се големите градови, туристичките села и одморалишта – продолжуваат да доминираат по популарност, привлекувајќи 53 проценти од туристите во пролет и лето. Покрај тоа, 35 проценти се одлучуваат за помалку вообичаени локации, а 13 проценти имаат намера да истражуваат оддалечени локации во избраната земја.