Европската автомобилска индустрија се соочува со голем колапс, загуби кои се пресметуваат во милијарди, како и затворање на фабрики и укинување на стотици илјади работни места, а овие последици најверојатно ќе се почуствуваат и во Македонија во фабриките на странските инвеститори кои произведуваат компоненти за европските автомобилски брендови.
Европската асоцијација на производители на автомобили, АЦЕА, соопшти дека бројот на нови регистрации на автомобили „забележал драматичен пад“ од 76,3% проценти во април, што е речиси милион возила.
Анонимните истражувања меѓу купувачите велат дека автомобилот паднал од втор или трет приоритет на осмото место во европското семејство. Овој пад е уште полош отколку за време на глобалната финансиска криза од 2008/09 година, што предизвика шестгодишен пад на набавките на возила.
– Во април 2020 година, регистрациите на нови патнички автомобили во Европската унија забележаа пад на годишно ниво од 76,3%. Првиот цел месец со примена на ограничувања COVID-19 резултираше со најсилен месечен пад на побарувачката на автомобили од моментот кога започна статистичкото бележење“ соопшти АЦЕА.
Организацијата соопшти дека на секој од 27-те пазари на ЕУ се забележува двоцифрен пад во април, но најголеми загуби претрпеа Италија и Шпанија, при што регистрациите на нови автомобили паѓаа за 97,6% и 96,5%, соодветно. Гледајќи ги другите поголеми пазари, побарувачката опадна за 61,1% во Германија, додека Франција во април забележа намалување од 88,8%.
Од јануари до април 2020 година, ЕУ побарувачката за нови патнички автомобили се намали за 38,5%, како резултат на негативното влијание на коронавирусот во март и април. Досега годинава, регистрациите паднаа за половина на три од четирите клучни пазари на ЕУ: Италија -50,7%, Шпанија -48,9% и Франција -48,0%. Во Германија, побарувачката е договорена за 31,0% во текот на првите четири месеци од 2020 година
Поради пандемијата на коронавирус, потрошувачите низ целиот свет, дури и во Европа, се соочуваат со економска неизвесност, бидејќи се сведоци на огромен пад на националното богатство, индустриското производство и трговијата.
Сето ова влијае на вработувањето и платите, дури и ако привремени бенефиции за невработеност се активираат во повеќето земји.
„Прекинот на производство во европската автомобилска индустрија погодија најмалку1,1 милиони работни места и го намалија производството за најмалку 1,2 милиони возила до крајот на минатиот месец, покажува статистиката. Приходите од автомобилската индустрија учествуваат со седум проценти од БДП на Европската унија“, рече Ана Ештон, аналитичар за продажба во здружението на производители.
Побарувачката исто така падна во Франција, за 72 проценти, а Шпанија за 69 проценти. Во Германија, која долго време избегнуваше воведување строги ограничувања заради пандемијата, падот на продажбата беше помалку екстремен и изнесува 38 проценти.
„Производителите на возила за масовен пазар претрпеа најголем удар – продажбата на„ Фиат-Крајслер “опадна за 77 отсто, Групацијата ПСА забележа пад од 68 отсто, а Рено 64 отсто“, рече Кол Џексон, продавач на автомобили.
Германски „Фолксваген“ помина нешто подобро со пад од 46 проценти, а за сметка на падот на ривалите, дури го зголеми својот пазарен удел за скоро пет проценти на 29 проценти.
Поради пандемијата, доцнат дури 40 нови модели, од кои повеќето се електрични автомобили, а дилерите најавуваат банкрот поради големите залихи и половни нови возила и очекуваат помош од државите.
Секој ден непродадено возило во Германија го чини продавачот по 26 евра фиксни трошоци, што е невозможно да се одржи на долг рок, велат продавачите на автомобили.
Рено мора да престане да ги развива своите капацитети во странство ако сака да добие државна поддршка, рече францускиот министер за животна средина Елизабет Борн, пренесува Ројтерс.
Владата му вети на „Рено“ заем од пет милијарди евра со државна гаранција, со цел производителот на автомобили да се справи со кризата предизвикана од пандемијата на коронавирус.