Според истражувањето на „FactSet“ идексите на најголемите европски берзи повеќе упатуваат на состојбата на глобалната, отколку на националната економија, пренесува „Financial Times“.
Имено, компаниите од најпознатите европски индекси на домашниот пазар заработуваат помалку од половина од приходите. Истражувањето се базира на географска анализа на приходите од 30-те најголеми германски компании во составот на индексот „DAX“, потоа и францускиот „CAC 40“, шпанскиот „IBEX 35“ и италијанскиот „FTSE MIB“. Анализата покажа дека компонентите на германскиот и францускиот индекс на домашниот пазар заработуваат на секое петто евро.
Малку повеќе од една третина од компаниите во индексот „IBEX 35“, доаѓаат од шпанскиот пазар, а од италијанскиот приход од 45 % од компаниите од Миланската берза. Според мислењето на Зек Бернард, резултатите на аналитичарите од „FactSet“ донесоа сосема поинаква теза на традиционалната теорија дека берзанските индекси се одразуваат на ефикасноста на националната економија. Инвеститорите кои се потпираат на сè попопуларната пасивна инвестиција базирана на движење на индексите, треба да го земат предвид ова.
Покрај тоа, трендот на остварување на повисоки приходи кај европските компании на странскиот пазар во последно време се повеќе се зголемува. Имено, учеството на домашните приходи во последните пет години падна кај компаниите кои се во состав на „DAX“, „CAC“ и „Ibex“. Гледано од аспект на пазарите, европските компании прават сé повеќе пари на американскиот пазар. Од 2013-та година, уделот на приходите од овој пазар се зголеми од 17% на 20% кај германските компании, а кај „CAC“ забележан е пораст од 13% на 16%.
Зголемувањето е особено забележливо кај италијанските и шпанските компании. Имено, уделот за „FTSE MIB“ се зголеми од 6% на 12%, а зголемување има и кај „Ibex 35“ од 6% на 10%. Од друга страна, американските компании со индексот „S & P 500“ на домашниот пазар заработи две третини од приходите, компанија од составот на Хонг Конг имаше заработка од три четвртини. За компаниите од вториот индекс, американскиот пазар е сè помал извор на приход. Анализата покажува дека учеството на приходот во последните пет години се намали од 4% на 3%.
Удел од приходите на домашниот пазар кај индексите на компаниите