Додека во рамките на Планот за развој на Западен Балкан (План за раст), кој е централно средство за економска поддршка на регионот од страна на Европската комисија, Северна Македонија обезбедува средства за поддршка на спроведувањето на реформите, во износ од 850 милиони евра, со аконтација од околу 7%, доколку не дојде до некаква реакција на реториката на новата влада, рејтинг агенцијата Фич во својот најнов извештај го задржа кредитниот рејтинг на земјата на ББ+ со стабилна перспектива, пишува грчкиот весник „Икономикос тахидромос“.
Како што проценува, растот ќе зајакне во 2024 година на 2,9%, при што приватната потрошувачка ќе биде главен придонесувач за растот на БДП, главно поради подобрувањето на реалните плати.
Работата на автопатите, Коридор 8 и 10д се очекува да ги зголеми инвестициските трошоци, а континуираните нето приливи на СДИ ќе го зголемат извозниот капацитет. Извештајот предвидува дека растот дополнително ќе се забрза во 2025 година на 3,6%. Според извештајот, финансиските текови од Планот за развој на Западен Балкан потенцијално ќе доведат до зголемување до 6% од БДП до крајот на 2027 година. Рејтинг агенцијата, исто така, очекува намалување на дефицитот на 3,8% во текот на оваа година, поради корекции на расходниот буџет, раст на приходите како и закрепнување на економската активност. Инфлацијата се израмнува и падна на 3% во февруари, додека во просек се очекува да биде 3,7% во 2024 година и 2,8% во 2025 година.
Според пролетниот извештај на Светска банка за Западен Балкан, инфлацијата во Северна Македонија се очекува да достигне 3% во 2024 година и да се врати во двете години 2025-2026 година на долгорочниот просек на земјата од 2%. Светската банка ги оценува политиките за ублажување на инфлацијата како генерално доволни, меѓутоа, континуираните зголемувања на платите што не се во согласност со домашната продуктивност се инхибициски фактор за нејзиното намалување.
Истовремено, врз основа на пролетните прогнози на ММФ за економијата, овогодинешниот раст ќе достигне само 2,5%, инфлацијата 3%, со ризик да биде поголема, поради зголемените плати во државата и повисока минимална плата. Дефицитот на јавниот сектор надмина 5 отсто, а обврската за изградба на автопатишта и повисоките плати на административните службеници извршија дополнителен притисок врз буџетот. Новите стратешки енергетски инвестиции наметнаа нови даноци, кои може да го зголемат фискалниот ризик, заедно со гарантираните обврски за купување електрична енергија.
Јавниот долг ја прекрши воспоставената норма и надмина 62% од БДП, додека има неплатени обврски кои остануваат високи и ризикуваат да се зголемат уште повеќе. Монетарното затегнување помогна да се одржи нивото на сѐ уште висока инфлација, со намалени притисоци врз увозните цени од храна и енергија. Зголемените каматни стапки го забавија приватниот сектор.