За првото полугодие од тековната година падот изнесува 4,7 отсто во однос на истиот период лани!

Негативните трендови за германската автомобилска индустрија продолжуваат да опстојуваат. Продажбата на автомобили во првата половина од 2024 година изнесува околу 269,5 милијарди евра, што е за 4,7% помалку во однос на првата половина од минатата година.

Во 2023 година, индустријата забележа рекордна продажба од 282,6 милијарди евра, а главната причина е зголемувањето на цените. И покрај падот во првата половина на 2024 година, германскиот автомобилски сектор останува индустрија со најголем промет во земјата, со една четвртина (25,2%) од вкупниот индустриски промет.

Според Федералниот завод за статистика (Дестатис), падот на продажбата во автомобилската индустрија ги погодил сите области на производство: продажбата на каросерии и приколки паднала за 11,6%, а деловите и додатоците за автомобили, како што се алтернаторите, паднале за 5%, менувачите и браниците – за 0,4%, а во производството на автомобили и автомобилски мотори – за 4,3%.

Германската автомобилска индустрија генерира најголем дел од продажбата од извоз: во првата половина на 2024 година, странските продажби учествуваа со околу 70% од вкупната продажба во износ од околу 190 милијарди евра. Ова беше највисоката бројка во последните 15 години.

Бројот на извезени нови автомобили останува практично непроменет во однос на првата половина од 2023 година.

Во првата половина на 2024 година од Германија се извезени приближно 1,7 милиони возила со вредност од 68,4 милијарди евра. Тоа значи дека извозот по обем останува речиси ист како во првата половина на 2023 година (-0,3%). Во првата половина на 2022 година се произведени 1,4 милиони возила со вредност од 55,1 милијарди евра.

Од новите автомобили извезени од Германија помеѓу јануари и јуни 2024 година, приближно секој четврти (22,7%) биле чисто електрични. Електричните возила се извезени нешто помалку отколку во истиот период минатата година (-2,5%), но повеќе од двојно повеќе од првата половина на 2022 година (+113,9%).

На крајот на првата половина на 2024 година, околу 773.000 луѓе беа вработени во автомобилската индустрија (без индустријата добавувачи). Ова е за 0,8% помалку отколку на крајот на првата половина на 2023 година. За споредба: во последните 15 години, бројот на вработени бил највисок на крајот на првата половина на 2019 година – околу 834.000 луѓе.

Ова ја прави германската автомобилска индустрија втора по големина индустрија за вработување по инженерството (околу 952.000 луѓе).

Потсетуваме дека Volkswagen (VW), некогаш симбол на повоената индустриска моќ на Германија, сега го доживува најтешкиот момент во својата историја поврзан со потенцијалното затворање на фабриките.