Расформирањето на Гугл („Гугл“) е меѓу опциите што ги разгледува Министерството за правда на Соединетите Американски Држави по значајната пресуда од 5 август дека компанијата користела ексклузивни зделки за да го монополизира пазарот за пребарување на податоци и информации, рекоа луѓе запознаени со ова прашање. лица. Тоа би бил прв обид на Вашингтон да растури компанија за нелегален монопол по неуспешниот обид да го стори тоа против Мајкрософт пред дваесет години. Има и помалку екстремни опции, вклучително и принудување на Google да споделува повеќе податоци со конкурентите и мерки за да се спречи да стекне неправедна предност во вештачката интелигенција, додаваат добро информираните извори.

Без оглед на идните активности, администрацијата на претседателот Џо Бајден најверојатно ќе бара забрана на ексклузивните договори во центарот на случајот против Google. Доколку, сепак, Министерството за правда продолжи во насока на распуштање на компанијата Alphabet, најверојатните единици кои ќе бидат одвоени се оперативниот систем Андроид и прелистувачот Хром. Властите исто така бараат начини да ја принудат продажбата на AdWords, платформата што компанијата ја користи за продажба на текстуални реклами.

Дискусиите во Министерството за правда станаа поинтензивни откако судијата Амит Мехта на 5 август во Вашингтон пресуди дека Google го монополизирал пазарот на онлајн пребарување и рекламирање. Раководството на компанијата се закани дека ќе ја оспори одлуката, но Мехта им нареди на двете страни да започнат со разговори за плановите за втората фаза од процесот, кој ќе ги вклучи предлозите на владата за враќање на фер конкуренцијата, вклучително и можните барања за распуштање.

Акциите на „Alphabet“ загубија 2,5% – на 160,11 американски долари. долари, во неколку часа по завршувањето на берзанската сесија, но последователно сочинуваат дел од падот.

Американскиот план би требало да биде прифатен од Мехта, кој би ја принудил компанијата да се придржува. Присилниот распад на Google би бил најголем за една американска компанија од „демонтирањето“ на AT&T во 1980-тите.

Одвојувањето на оперативниот систем Андроид, кој го користат околу 2,5 милијарди уреди ширум светот, е меѓу опциите за задоволување на тужителите и неутрализирање на неправедната предност за која најмногу разговараат адвокатите на Министерството за правда, велат луѓе запознаени со ова прашање. Во својата одлука, судијата Мехта утврди дека Google бара од производителите на овие уреди да потпишат договори за да добијат пристап до неговите апликации како што се Gmail и Google Play Store. Овие договори, исто така, вклучуваа обврски за инсталирање на пребарувачот Google и прелистувачот Chrome на уредите на таков начин што тие не може да се избришат, со што ефикасно се спречува конкурентниот пристап на другите пребарувачи.

Одлуката на судијата во Вашингтон следи по пресудата од декември 2023 година на поротата во Калифорнија дека компанијата ја монополизирала дистрибуцијата на апликацијата Андроид. Судијата во оваа тужба се уште не одлучил точно каква отштета да бара од прекршителот. Федералната трговска комисија, која го надгледува спроведувањето и спроведувањето на антимонополските закони, објави бриф за случајот оваа недела и предупреди дека на обвинетиот не треба да му се дозволи „да ги користи придобивките од нелегалниот монопол“.

Google плати 26 милијарди долари. долари за компаниите да го направат неговиот пребарувач стандардна опција на нивните уреди и во веб-прелистувачите, од кои 20 милијарди долари отидоа на Apple.

Во својата одлука, Мехта исто така изјави дека Google ги монополизирал рекламите што се појавуваат на врвот на страницата со резултати од пребарувањето за да привлече корисници, познати како „реклами за текст за пребарување“. Тие се продаваат преку Google Ads (до 2018 AdWords) и им нудат на маркетерите начин да прикажуваат реклами на одредени клучни зборови релевантни за нивниот бизнис. Околу две третини од вкупните приходи на компанијата доаѓаат од таквите реклами на пребарувачите, кои надминаа 100 милијарди долари. долари во 2020 година, според официјалните информации на компанијата.

Ако Министерството за правда не побара од Google да го продаде AdWords, тоа би можело да ја принуди интероперабилноста што ќе му овозможи беспрекорно да работи на други пребарувачи, велат добро информираните извори.

Друга опција е Google да се откаже или да ги лиценцира своите податоци на конкуренти како што се Bing на Microsoft или DuckDuckGo. Во пресудата се наведува дека договорите на компанијата обезбедуваат не само што нејзиниот пребарувач добива најмногу кориснички податоци – 16 пати повеќе од најблискиот конкурент – туку и дека овој проток на информации ги спречува ривалите да ги подобрат своите резултати од побарувачката и ефективно да се натпреваруваат.

Европа неодамна воведе регулативи со кои наметнува слично барање на Google да направи некои од неговите податоци достапни на пребарувачите на трети страни.