Фолксваген разгледува алтернативни опции за користење на своите фабрики во Дрезден и Оснабрик како дел од напорите за намалување на трошоците. Најголемиот европски производител на автомобили, кој поседува брендови како Порше, Ауди и Шкода, забележа пад на продажбата поради зголемената конкуренција од кинеските компании.
Раководството на Фолксваген сакаше да затвори повеќе фабрики, но наиде на отпор од синдикатите, што доведе до штрајкови. Во клучниот договор постигнат со синдикатите пред Божиќ, беше одлучено производството во Дрезден, во кое работат 340 работници, да биде прекинато до крајот на оваа година, додека производството во фабриката во Оснабрик, во која се вработени 2.300 луѓе, ќе биде суспендирано до средината на 2027 година.
Се продава наместо затворање?
Кинеските производители сега се заинтересирани за купување на овие две фабрики, изјави за Ројтерс извор запознаен со ситуацијата. Според извори, Кинезите во Германија гледаат неколку фабрики за кои е најавено затворање, пренесува Форбс .
Фолксваген е отворен за продажба на фабриката во Оснабрик на кинески купувач, додаде изворот на Ројтерс. Портпаролот на производителот на автомобили не сакаше да ги коментира конкретно наводите, но рече дека целта мора да биде „спроведливо решение кое ќе ги земе предвид интересите на компанијата и на вработените“.
Продажбата на погоните би можела да биде поевтина за Фолксваген отколку целосно да ги затвори, објасни за Ројтерс банкар запознаен со бизнисот на производителот. Тој додаде дека за секој од нив може да добијат од 100 до 300 милиони евра.
За Кина – совршен билет за Германија и ЕУ
Купувањето на фабриката ќе и овозможи на Кина да стекне влијание во преподобната автомобилска индустрија во Германија, која е дом на некои од најстарите и најпрестижните марки на автомобили. Исто така, производството на автомобили во Германија за европскиот пазар ќе им овозможи на кинеските производители на електрични возила да избегнат плаќање на европски тарифи за електрични возила увезени од Кина. Ова дополнително може да ја загрози конкурентноста на европските производители.
Поради зголеменото ривалство меѓу кинеската и германската автомобилска индустрија, односите меѓу двете земји се заладија. По некогашната силна економска врска, сегашната германска коалиција се обидува да ја намали зависноста од Кина. Оттука, одлуките за кинеските инвестиции ќе зависат од ставот на новата германска влада кон Кина по изборите што ќе се одржат во февруари.
Како би реагирале синдикатите?
Според извор на кој се повикува Ројтерс, кинеските компании се загрижени за тоа како германските синдикати, кои имаат половина од местата во надзорните одбори на германските компании, би реагирале на купувањето.
Синдикатот во Оснабрик вели дека работниците во фабриката нема да имаат ништо против производството за еден од партнерите за заедничко вложување на Фолксваген во Кина. „Можам да замислам дека ќе произведеме нешто за кинеското заедничко вложување, но под логото на Фолксваген и според стандардите на Фолксваген. Тоа е клучен услов“, изјави за Ројтерс претставникот на синдикатот Стефан Солдански.