Индискиот образовен технолошки гигант Byju’s, кој некогаш беше проценет на 22 милијарди долари, сега не вреди ништо, според анализата на истражувањето на HSBC. Овој пад е еден од најдраматичните за стартап во споредба со блиското минато.
Ова доаѓа по многу тешка година за компанијата со седиште во Бангалор, која не одамна беше највредната во Индија. Byju’s се бореше да ги исполни роковите за финансиско известување минатата година, на крајот ги пропушти своите цели за повеќе од 50%, соочувајќи се со различни проблеми со управувањето.
Тие проблеми, заедно со ненадејните оставки на ревизорот и членовите на одборот, придонесоа за неуспех на плановите на компанијата да собере 1 милијарда долари за финансирање.
Prosus, еден од најголемите инвеститори на Byju, јавно го критикуваше стартапот, тврдејќи дека „редовно ги игнорирал советите“ на инвеститорот. Во услови на криза со финансии, Byju’s успеа да собере 200 милиони долари оваа година со проценка по финансирањето од околу 250 милиони долари. Сепак, ова финансирање е правно оспорено од некои од најголемите инвеститори на Byju, вклучително и Prosus. (Просус инвестираше над 500 милиони долари во Byju’s со текот на годините и не продаде ниту една акција.)
Значи, има смисла дека во својата истражувачка анализа, HSBC исто така го вреднува уделот на Prosus од 10% во индискиот стартап на нула долари, поради тековните судски спорови и недостатокот на финансирање.
Банката, исто така, проценува дека голем број други стартапи не се толку вредни како некогаш. Тие ја ценат онлајн аптеката Pharmeasy на 2,8 милијарди долари (намалување од врвот од 5,6 милијарди долари во 2021 година), платформата за социјална трговија Meesho на 2,5 милијарди долари (намалување од 4,9 милијарди долари), индискиот агритехнички стартап DeHaat на 400 милиони долари (намалување од 800 милиони долари) и инаку ветувачки логистички стартап ElasticRun со 800 милиони долари.
Банката проценува дека Stack Overflow, фирмата Prosus што ја купи минатата година за 1,8 милијарди долари, треба да биде проценета на 900 милиони долари, а GoodHabitz на 100 милиони долари (намалување од 200 милиони долари).