Банкарската индустрија се соочува со значителни предизвици во оваа нова деценија. Додека закрепнувањето на растот на приходите не се оствари како што се очекуваше од глобалната финансиска криза, индустријата – заедно со остатокот од светот – сега се соочува со пандемијата COVID-19 која го турна светот во рецесија. Пред избувнувањето, банките веќе беа под голем притисок да ги намалат трошоците за да ги компензираат негативните каматни стапки во Еврозоната и ниските каматни стапки во Велика Британија. Како резултат, банките ги намалија работните места во последните години за да ги намалат своите структурни трошоци.
Во исто време, традиционалните банки разгледаа како дигиталната трансформација може да им помогне да преживеат во оваа нова економија. Преминувањето на дигитална основа им овозможува на претпријатијата да останат конкурентни и да одговорат на барањата на клиентите со помалку луѓе – неопходни за воспоставените компании кои сакаат да се натпреваруваат со нови, „cloud“ предизвици.
Не е изненадувачки што инвестициите во дигиталната трансформација продолжуваат да растат. Назад во 2018 година, ИДЦ предвиде дека трошењето за дигитална трансформација ќе биде скоро 2 трилиони американски долари во 2022 година. ИДЦ сега покажува дека инвестициите растат со 17,5%. DX се очекува да пристапи до 7,4 трилиони американски долари во текот на годините 2020 до 2023 година, бидејќи компаниите се базираат на постојни стратегии и инвестиции за да станат дигитални по димензии во иднина.
Сепак, самиот поим дигитална трансформација доведе до многу конфузија. DX се толкуваше на многу различни начини во зависност од индустријата или компанијата што артикулира што им значи. Во пошироки термини, треба да се размислува како културна промена низ целата организација и интеграција на дигиталната технологија во вашиот бизнис. Ова фундаментално го менува начинот на работа на вашиот бизнис, бидејќи се заснова на континуирана иновација за тоа како им давате вредност на вашите клиенти.
Во оваа „секогаш вклучена“ култура, претпријатијата мора да градат како да користат податоци за да овозможат брз развој на нови функции. Гартнер го нарекува овој пристап континуирана интелигенција (ЦИ), бидејќи ги зема податоците од повеќе системи и ги користи во деловните процеси за да го забрза донесувањето одлуки, да овозможи поголема ефикасност и да вози напред кон искуства од светска класа.
Новата технологија нуди и ризици и можности. Транзицијата во светот на cloud носи загриженост во однос на податоците и безбедноста за банкарскиот сектор. Сепак, порастот на современите апликации и високата бариера што технолошките компании ја поставија за искуствата на клиентите го зголемија притисокот врз секторот да иновира или да страда од последиците. За да се избегне ризикот од неуспех, на DX проектите треба да им се пристапи со јасно разбирање за тоа како треба да изгледа крајната состојба. Затоа, континуираната интелигенција е неопходна за создавање на потребната јамка за повратни информации за постојани подобрувања што ги бара дигиталната трансформација.
Градете на DevOps
Патувањето за дигитална трансформација опфаќа промени во процесите, инфраструктурата и луѓето. Логичкиот прв чекор е усвојување и проширување на употребата на DevOps. DevOps ги отстранува бариерите помеѓу тимовите со правење промени во културата и процеси за развој на софтвер. Се потпира на мали, проактивни и динамични тимови кои мора да ги вклучат сите вклучени во животниот циклус на производот. Девопс сега се шири во други деловни тимови кои сакаат побрзо да иновираат.
Секој слој од патувањето за дигитална трансформација се базира на претходните фази, а DevOps му овозможува на претпријатието да ја гради функционалноста постепено, да го автоматизира тестирањето и да ги подобри услугите. За тимови кои работат околу искуството со клиенти, како што се маркетинг и испорака на услуги, гледањето на информациите што се враќаат од апликациите може да покажат каде клиентите имаат проблеми или бараат нови функции.
CI обезбедува брз увид во бизнисот, кој потоа може да се искористи за да се испланираат следните дополнителни чекори за подобрување на искуството на клиентите, дизајнот на апликации и ИТ потребно за да се обезбедат тие услуги.
Работете на вашиот постојан наплив на клиенти
Затоа, следната фаза во DX вклучува забрзување на можноста на банката да додаде нови функции и да создаде простор за иновации. Ова се постигнува со автоматизирање на начинот на кој се гради и работи на кодот во сите нови апликации. Заедно со ова, банките треба да разгледаат нови пристапи за распоредување и распространување на тој софтвер на клиентите. Ова е местото каде што доаѓаат популарни технологии за дигитална трансформација, како што се cloud, containers, Kubernetes и microservices
Овие услуги го олеснуваат рационализирањето на процесот за испорака на нови софтверски ажурирања од развој и тестирање во производство. Овој процес може да биде високо автоматизиран со континуирана интеграција и континуирано распоредување (CI / CD) цевководи. Сепак, не е доволно само да се забрза овој процес.
За да се направи дигиталното навистина трансформативно, информациите треба да течат од вашата услуга за облак во реално време за да може да дејствувате на тоа, што бара автоматски процеси. Она што ја испорачуваат автоматизацијата и оркестрацијата се можноста да се „изгради ѓубре“ инфраструктура и да се обедини нагоре и надолу зависно од побарувачката на клиентот. Најпопуларниот метод за ова е Кубертес, кој може да „оркестрира“ илјадници контејнери за индивидуални апликации.
Што е континуирана интелигенција?
Додека техничките пристапи како Девопс го снабдуваат ИТ ‘рбетот за промени, CI дава увид во реално време на организацијата. CI го постигнува ова преку континуирано внесување на податоци од повеќе системи, комбинирајќи ги за анализа и користење на излез за да им помогне на тимовите во нивните процеси и одлуки.
CI ги става на располагање на корисниците податоците во моментот кога им се потребни за да влијаат врз нивните одлуки. Можноста за банкарството е вметнување интелигенција во работните практики. Секој тим треба да може ефикасно да ги користи податоците во својата работа; CI е исто толку начин за деловните тимови да го разберат влијанието на нивните промени за иднината, како што е безбедносните тимови да видат нови ризици побрзо или за развивачите на софтвер да видат можности за оптимизација.
CI е само-подобрувачки предлог што ќе ја збогати агилноста и можноста за иновација на една организација. Бидејќи организацијата прифаќа модерни апликации за повеќе деловни функции, зголемените податоци што ги создаваат овие нови апликации ќе ја придвижат способноста на CI да ги види резултатите од какви било промени во вистинскиот контекст и во вистинско време.
CI работи оптимално ако се користи во тимовите на една организација, вклучувајќи операции, безбедност и деловна активност. Како пример, банкарска апликација ќе произведува податоци за трансакциите. Ова е вредна информација за тоа како корисниците реагираат и влијанието што го имаа промените, но исто така обезбедува грануларни податоци за перформансите и ефикасноста на различните компоненти на една апликација и ги посочува тесните грла за програмерите и овозможуваат добивки за ефикасност за клиентските услуги. За безбедносните тимови, истите податоци можат да се користат за пронаоѓање на моделите и високата кардиналност и за обезбедување на мерки за усогласеност да работат ефикасно.
Ова може да биде голема промена во начинот на кој тимските технологии пристапуваат кон нивните барања, особено во рамките на банките, така што добивањето извршна поддршка за овие проекти може да им помогне да успеат.
Гледајќи кон иднината
Дигиталната трансформација е комплексно патување. Тој претставува огромна промена во начинот на кој традиционалните банки ги извршуваат своите активности и и понатаму претставува потенцијален ризичен процес. Според истражувањето на Мекинзи, само 30% од иницијативите за дигитална трансформација ги испорачале своите цели досега.
Сепак, нагонот за преминување кон дигиталните деловни процеси е неопходен, бидејќи новите предизвикувачи на пазарот го прават невозможно да се потпираат на претходните стратегии. Имајќи го ова предвид, дигиталната трансформација треба да се изврши во фази што се однесуваат на културните, процедуралните, технолошките и предизвиците за набудување што постојат. Направено на овој начин, дигиталната трансформација со користење на CI може да им овозможи на банките да вклучат структурни заштеди на трошоците, да иницираат иновации и да воспостават проактивни процеси кои имаат корист за целата организација.
Наум Димитровски