50% од работите кои ги купуваме од трговскиот центар, не се во нашата листа за шопинг. Business Insider зборува со американски специјалист и открива дел од тајните на големите трговски центри, со кои тие ги привлекуваат посетителите да трошат повеќе.

Сето тоа започнува кога човекот влезе во трговскиот центар во централниот влез, наведува американскиот бизнис сајт.

Шеталиштата се организирани така што протокот на луѓе да се насочи во спротивна насока од стрелките на часовникот. Тоа има врска со фактот дека 90% од луѓето пишуваат со десна рака и уживаат кога избираат стоки, а со неа ги допираат артиклите.

Ова правило се нарекува проток (The Flow) – луѓето сме “програмирани” во повеќето случаи да го отклучуваме и заклучуваме автомобилот со левата рака и да комуницираме со стоките со десната.

Целта на организацијата на движењето во трговскиот центар е да ги натера гостите да ја опкружат целата зграда, така што многу, различни производи и облека се наоѓаат на нивниот пат. Скратен пат нема. Прво се лоцирани продавниците со скапа стока. Потоа доаѓаат оние со поевтини производи.

Внатрешната организација на моловите е прилагодена и со прашањето “За кого пазарува човекот?”. Ако мајка влезе со дете, на пример, се смета дека во повеќето случаи, тоа прво ќе напазарува за нејзиното дете. На излегување од продавницата сепак мајката неслучајно ќе помине покрај некоја драга парфимерија, обично лоцирана десно пред излезот.

Друга тактика на моловите е да пуштаат музика, која одговара на музичките интереси на купувачите. Причината е дека психолошките истражувања покажуваат дека кога луѓето купуваат во продавници, во кои не звучи музиката на нивната генерација, тие остануваат со чувството дека купуваат подолго. Тоа е нешто лошо за бизнисот на трговскиот центар – тоа ги остава клиентите со сеќавањето за негативно искуство, кој може да доведе до помалку потрошувачка од нивна страна во иднина.

Конечно доаѓа важноста на касите со многу, најразлични ситни стоки, како оние на продавниците за електроника, или пак доаѓа важноста на излезните дуќанчиња со списанија и весници во трговскиот центар. Тие секогаш се снабдени со мала стока, додатоци, печатени изданија, футроли, очила, чоколади, слатки десертчиња и слично, кои пустошат на поаѓање. Тие исто така го намалуваат буџетот. На овие каси се заработува најмногу. Трговците овие купувања ги нарекуваат “импулсивни”.