Иако има влијание, европската турнеја на поп-ѕвездата Тејлор Свифт не е единствениот фактор што ја одржува високата инфлација во еврозоната, изјави претседателката на Европската централна банка (ЕЦБ), Кристин Лагард, јавува CNBC. Турнејата на пејачката во 18 распродадени градови во европските ера започна во мај, при што некои експерти забележаа значително економско влијание врз градовите низ 20-члената Еврозона.

Сепак, побарувачката што Ерас турнејата ја создава за хотелски соби и летови низ Европа може да ги зголеми цените што се хранат со стапката на инфлација на секоја земја. Централните банкари се чувствителни и на мали промени во податоците бидејќи се обидуваат да ги разликуваат еднократните ефекти од трајните. Ако централните банкари се загрижени дека инфлацијата не забавува како што се очекуваше, тие би можеле да го задржат намалувањето на стапките.

„Не е само Тејлор Свифт, знаете“, рече Лагард за CNBC, одговарајќи на прашање дали турнејата на Свифт ја зголеми инфлацијата на услугите низ еврозоната.

 

 

 

Инфлацијата на услугите, една од внимателно следените мерки на ЕЦБ, остана стабилна во еврозоната, на 4,1% во јуни. Базичната инфлација, без енергија, храна, алкохол и тутун, остана на 2,9% во однос на претходниот месец, за малку не ја прогнозираше консензусната прогноза од 2,8%.

Во исто време, вкупната инфлација падна на 2,5% во јуни, што е намалување од 2,6% еден месец претходно, во согласност со очекувањата од анкетата на Ројтерс меѓу економистите.

„Услугите се најтешките“, рече Лагард, додавајќи дека „жирито сè уште не решило“ за тоа дали таа лепливост е постојана.

ЕЦБ ги намали каматните стапки во јуни за првпат по речиси пет години, намалувајќи ја основната стапка на 3,75% од рекордните 4%. Експертите очекуваат уште две намалувања на стапките оваа година.

 

 

 

Во последно време се води многу дебата за економското влијание на турнејата на Свифт врз глобалната економија, бидејќи потрошувачите традиционално се расфрлаат со концерти, оброци, одмори и други рекреативни активности, зголемувајќи ги цените. Влијанието беше дури и наречено од некои како „Swiftflation“ и „Swiftonomics“.

Во споредба со нејзината турнеја низ САД во 2023 година, европската гранка на турнејата на Свифт ќе донесе „уште поголемо економско влијание“ ова лето, изјави за Форбс на почетокот од оваа година Наталија Лехманова, главен економист во економскиот институт Mastercard.