Клиентите на Банката на Ирска можеа да подигнат пари што ги немаа од вторникот до средата наутро поради компјутерска грешка што запре многу од онлајн услугите на банката.
Прекинот им овозможи на некои клиенти да префрлаат и повлекуваат средства „над нивните нормални граници“, соопшти Банката на Ирска.
Клиентите можеа да подигнат до 500 евра секој пат со нивната картичка на Банката на Ирска, потврдија од банката за агенцијата Асошиетед прес. Тие, исто така, можеа да префрлат средства од нивната сметка на Банката на Ирска на друга сметка и потоа да подигнат до 1.000 евра, соопшти банката.
Како што веста се рашири на социјалните мрежи, се појавија слики и видеа од луѓе кои чекаат на ред пред банкоматите со надеж дека ќе добијат „бесплатни пари“.
Додека се чинеше дека се повеќе и повеќе луѓе пристигнуваат до банкоматите во голем број во вторникот, на социјалните мрежи почнаа да се појавуваат слики од полицајци кои чуваат стража во близина.
Банката на Ирска, сепак, предупредува дека сите такви повлекувања ќе бидат задолжени од сметките на клиентите.
„Сите трансфери и повлекувања ќе се применат на сметките на клиентите денеска“, се вели во соопштението на банката. „Го повикуваме секој клиент кој може да се најде во финансиски тешкотии поради пречекорување на неговата сметка да контактира со нас“, додаде таа.
Заедно со повлекувањето, техничкото прашање влијаеше и на многу онлајн услуги и мобилни апликации. На социјалните мрежи, фрустрирани клиенти објавија дека не можат да пристапат до нивните сметки или да ги видат плаќањата.
Некои имаа потешкотии да го проверат салдото на нивните сметки пред да купат, додека други забележаа дека ова не е првпат технички проблем во банката да влијае врз нив, посочувајќи на јунскиот проблем што на сличен начин го наруши пристапот до онлајн услугите.
Банката на Ирска во средата соопшти дека нејзините онлајн услуги повторно се во функција, но дека апликацијата на банката би можела да биде бавна бидејќи банката продолжува да ја следи обработката на плаќањата.
„Искрено се извинуваме за нарушувањето што го предизвика овој прекин – знаеме дека не сме далеку од стандардите што нашите клиенти ги очекуваат од нас“, велат од банката.
Ирскиот министер за финансии Мајкл Мекграт рече дека побарал од Централната банка на Ирска, која ја регулира Банката на Ирска, „да направи целосен биланс“ за нарушувањето и што може да се направи за да се избегнат ваквите проблеми.
„Давателите на финансиски услуги мора да направат се што е потребно за да обезбедат континуитет на услугата за нивните клиенти“, рече Мекграт во соопштението. „Нарушувањето на банкарските услуги може да има значително влијание врз личниот живот на луѓето и врз водење бизнис. Клиентите со право очекуваат висок квалитет на услугата и можност за непречен пристап до услугите“, предупреди тој.
Во соопштението, Централната банка потврди дека ја следи ситуацијата и дека го започнала процесот на воспоставување целосен биланс на овонеделното нарушување на Банката на Ирска.
„Кога има проблеми кои ги засегаат клиентите, очекуваме банките веднаш да ги поправат“, велат од регулаторот. „Бараме банките да ги поправаат работите каде што згрешиле или оштетиле клиенти“, велат од Централната банка.