Германски конзорциум на производители на автомобили и производители на батерии, вклучувајќи ги BMW (BMWG.DE), Umicore (UMI.BR) и BASF (BASFn.DE), треба да развие „пасош за батерии“ кој ја следи содржината и јаглеродниот отпечаток на батериите во Европа, соопшти во понеделникот германското Министерство за економија.
Конзорциумот од 11 партнери доби 8,2 милиони евра (8,78 милиони долари) од владата за да развие заедничка класификација и стандарди за собирање и откривање податоци за батериите, кои наскоро би можеле да станат задолжителни според регулативите на Европската унија.
Во предлогот на Европската комисија што треба да се дискутира подоцна оваа година се наведува дека електричните возила на полнење, лесните транспортни и индустриските батерии што се продаваат во Европа мора да го објават својот јаглероден отпечаток од 2024 година и да се усогласат со ограничувањето за емисија на CO2 од 2027 година.
Тие, исто така, мора да ја откријат содржината на рециклирани суровини во тие батерии од 2027 година, проследено со барања за користење минимален удел на рециклиран кобалт, литиум, никел и олово од 2030 година. Германскиот конзорциум е првиот проект во Европа кој се обидува да дизајнира дигитален производ кој ќе ги исполни овие прописи, соопшти германското Министерство за економија.
Батериите може да носат QR-код што ќе се поврзе со онлајн база на податоци каде што сопствениците, бизнисите или регулаторите на ЕВ може да пристапат до информации за составот на батеријата.
Оваа дигитална алатка исто така треба да го олесни рециклирањето на суровините во батериите, се вели во владиното соопштение, што ќе ја намали зависноста од странските добавувачи кои го контролираат огромното мнозинство ресурси, како литиум и никел, неопходни за производство на батерии.