Кризното расположение во германската автомобилска индустрија се одразува и на пазарот на трудот. На пример, „Volkswagen“ и „Mercedes-Benz“ објавија значително помалку позиции во 2024-та година отколку во претходните години. Ова ја покажува проценката на компанијата за истражување на пазарот „Index Advertising Data“ за „Neue Osnabrücker Zeitung“.
Според извештајот, „VW“ објави 8.951 работни места минатата година – 43 отсто помалку отколку во 2023-та година. Во „Mercedes“, огласите за вработување се намалени за 40% на 17.076.
Според „Index Advertising Data“, ова се најниските нивоа на слободни работни места од 2020-та година, кога индустријата беше нарушена од коронавирусот.
Само кај „BMW“ бројот на позиции незначително се зголеми на 20.081.
Производителите на автомобили ги намалуваат трошоците
Според податоците, сите три автомобилски компании сега вложуваат помалку пари во огласи за вработување. За „VW“, проценетата бројка е 1,6 милиони. евра, само околу четвртина од сумата за претходната година. „Mercedes“ инвестираше околу 5,3 милиони евра, 60 отсто помалку отколку во 2023-та година, додека „BMW“ ги намали трошоците за околу 40% на 6,4 милиони евра.
„Index Advertising Data“ ја одржува најголемата база на податоци за огласи за работа во Европа.
Минатата година, големите производители на автомобили објавија слаба продажба и пад на приходите. Причината за намалениот број на работни места во „VW“ е замрзнувањето на вработувањата, кое е на сила од ноември 2023-та година, изјави портпаролот на компанијата. Ова е „дел од програмата за ефикасност која треба да ја зајакне конкурентноста на компанијата и да ја подготви за иднината“. Од ова замрзнување се изземени „статутарните“ позиции со посебни функции.
„Mercedes“, исто така, веќе некое време размислува за програми за штедење и евентуално намалување на работните места. „Wirtschaftswoche“ неодамна објави, цитирајќи извори запознаени со ова прашање, дека компанијата може да елиминира до 20.000 работни места. работни места во следните неколку години.
Автомобилската индустрија е клучен сектор за германската економија. Од тоа директно или индиректно зависат милиони работни места. Сепак, трендот кон електрична мобилност претставува предизвик за германските производители. Многумина предолго се потпираа на дизел технологијата и доцнат со инвестирање во електрификација. Сега овие компании имаат мали шанси да се натпреваруваат со новите, силно субвенционирани производители од Кина.
Покрај тоа, протекционистичката трговска политика на администрацијата на американскиот претседател Доналд Трамп врши дополнителен притисок врз индустријата. Републиканецот во средината на февруари најави дека може да воведе дополнителни царини за увоз на автомобили во САД.
Пред само неколку дена, „Porsche“, подружница на „VW“, објави дека ќе укине 1.900 работни места до 2029-та година.