Бранот на новодојденци во сегментот за доставување брза храна од продавниците што привлекува огромен интерес од фондовите за ризични капитали, се повеќе ги загрижува големите компании за доставување храна бидејќи доставата на храна ветува многу подобра заработка. Според „Фајненшл тајмс“, раководителите на најголемите светски компании за испорака молчат гледајќи како инвеститорите досега инјектирале 14 милијарди долари во растечкиот сектор на апликации за достава на брза храна.
Затегната конкуренција
Лидерите на Just Eat Takeaway и Delivery Hero предупредуваат дека конкуренцијата е засилена до крајност, што го прави остварувањето поизразен профит речиси „невозможна мисија“. Од друга страна, Убер и Деливеро се определија за поинаков пристап под покровителство на „ако не можете да ги победите, придружете им се“, па тие сакаат да склучат сојузи со новодојдените. Апликациите за достава на брза храна – во рок од 10 минути по нарачката – како GoPuff, Getir, Gorillas, Weezy и Di, нудат големи попусти на цената на нивните услуги. Тоа е тактика на обид да се освои удел на пазарот, што исто така го користеа етаблирани играчи за доставување храна.
Новите играчи значително ја комплицираа ситуацијата за Delivery Hero, Delivero, Uber и другите да влезат во доставата на храна посилно, потенцијално поголема можност на пазарот од доставата на храна од рестораните. Во моментот, новодојденците се големи миленици на инвеститорите. Истанбулскиот „Гетир” беше докапитализиран со 300 милиони долари во март, оценувајќи ја компанијата на 2,6 милијарди долари. Според упатени извори, „Гетир“ во моментов е во преговори за нова рунда докапитализација, која би била проценета на двојно поголема сума. Компанијата не ги потврди или негираше овие тврдења, нагласувајќи дека тие „се во постојан дијалог со потенцијални инвеститори“ со цел понатамошно проширување на бизнисот. Фондовите со ризичен капитал се особено заинтересирани за вакви апликации.
„Тие добија еден тон долари од фондови за ризичен капитал за неверојатно кратко време“, вели Вил Шу, извршен директор на „Деливеро“.
Никлас Остберг, извршен директор на Delivery Hero, објаснува дека премногу од тој капитал е насочен кон попусти и промоции на такви апликации. Ова го прави Delivery Hero, кој вложува многу пари во изградба на мрежа на трговци со кои работи, оневозможено да оствари профит.
„Се додека се вложуваат стотици милиони долари во тој сегмент, економската пресметка ќе биде многу тешка. На патот ќе се изгубат многу пари. Потрошувачите ќе бидат задоволни од ефтината услуга, но на крајот некој ќе мора да ја плати сметката “, вели Остберг.
Delivery Hero во моментов обработува 400.000 нарачки за испорака на храна дневно, што претставува 10 проценти од вкупниот приход. Сепак, Џитс Гроен, извршен директор на Just Eat Takeaway, смета дека деловниот модел на неколку од овие апликации ќе биде тежок за одржување со оглед на тоа што тие работат само во неколку градови.
Тој не е подготвен да троши пари
Нивните сегашни резултати веројатно беа надуени заради пандемијата, рече Гроен во неодамнешното обраќање до медиумите. „Тоа е нешто во што не сме подготвени да фрламе капитал“, рече Гроен.
Шефот на сегментот за доставување храна на Uber, Пјер-Димитри Гор-Коти, тврди дека следи што се случува од страната на конкуренцијата. Патем, бизнисот со намирници на Uber во Европа, Средниот исток и Африка скокна седум пати во последната година.
Гор-Коти ја споредува треската на инвеститорите со апликациите за брза испорака со неодамнешниот тренд на инвестирање во услуги за изнајмување електричен скутер.
„Ова изгледа како лудост за микромобилност што ја имавме пред една или две години кога буквално секоја недела се појавуваа нови играчи“, вели Гор-Коти. Тој додава дека тоа не значи дека апликациите за достава на брза храна се лоша идеја, но сепак е рано да се процени дали тие можат да успеат на долг рок. Uber затоа минатата недела започна соработка со GoPuff.