На американскиот производител на авиони „Боинг“ (Боинг), инаку, заедно со „Ербас“ (ЕрБас), најголемиот во светот, еден од угледните примери на американската технологија и организација, му треба финансиска инјекција од најмалку 35 милијарди долари. Оваа компанија се бори со деловните проблеми кои неодамна беа влошени со штрајкови на вработените во Соединетите Американски Држави (САД). Дополнително, како што јави АП, се ближат роковите за исплата на неколку долгови…
Компанијата, речиси еден од симболите на американскиот економски успех, вчера во документите за Комисијата за хартии од вредност (КХВ) изјави дека ќе добие 25 милијарди долари од продажба на акции и долгорочни хартии од вредност, а 10 милијарди од банкарски заеми. . Се уште не е јасно кога и како ќе се изврши продажбата на акциите. Аналитичарите и инвеститорите очекуваат да се реализира до крајот на оваа година.
„Боинг“ се обидува да ги зајакне своите финансии, кои се напнати поради падот на производството на најпродаваниот авион 737 MAX по инцидентот во јануари годинава. Во еден од авионите, за време на летот, дел од трупот на авионот се откинал на местото каде што се наоѓа дополнителниот излез за итни случаи.
На сите овие неволји неодамна им се приклучи и штрајкот на работниците за платите, во кој учествуваат 33 илјади од нив. Според првите пресметки, штрајкот ја чини компанијата најмалку една милијарда долари месечно.
Долгот на компанијата доспеан на 1 јануари е 11,5 милијарди долари. „Боинг“ се обврза и да издаде акции во износ од 4,7 милијарди долари поради преземањето на компанијата „Спирит АероСистемс“ (Системс) и дел од нејзиниот долг.
Околу 33.000 вработени во „Боинг“ од пред три дена штрајкуваат за плати. Тоа ја чини компанијата повеќе од милијарда долари месечно. Минатата недела компанијата објави дека укинува околу 17.000 работни места, односно секој десетти. Штрајкот го запре и производството на Боинг 777, 767 и најпродаваниот 737 MAX.
„Боинг“ неодамна влезе во вонсудско признавање на вината во случајот со трагичните несреќи на авионот 737 MAX во 2018 и 2019 година. Договорено е да плати казна од 243,6 милиони долари, а потоа компанијата се обврза да ја зголеми инвестиции во безбедносни програми и контрола на квалитетот . Поради финансиски проблеми по несреќата, „Боинг“ уште порано престана да плаќа дивиденда.