Кина дебитираше со својот прв меѓуградски интелигентен воз на водород, CINOVA H2, на InnoTrans 2024, водечки меѓународен саем за транспортна технологија, што се одржа минатата недела во Берлин.
Развиен од CRRC Qingdao Sifang Co Ltd, подружница на China Railway Rolling Stock Corp со седиште во провинцијата Шандонг, револуционерниот воз работи на водород, постигнувајќи нула емисии на јаглерод во текот на своето патување. Нуди поголеми брзини, поголем капацитет на патници и продолжен опсег, обезбедувајќи ново зелено решение за неелектрифициран железнички превоз на патници.
Водородната енергија, која нашироко се смета за една од најперспективните чисти енергии на 21 век, е клучен фокус во зелената трансформација на железничката технологија.
Лианг Каигуо, виш дизајнер во CRRC Qingdao Sifang, рече дека CINOVA H2 користи водородни горивни ќелии за да генерира електрична енергија преку електрохемиска реакција помеѓу водород и кислород. Возот со четири вагони е опремен со горивни ќелии со голема моќност способни да произведатенергија до 960 киловати, овозможувајќи постојана брзина од 160 километри на час и максимална брзина од 200 километри на час.
„Возот може да се пофали со ултра долг дострел од 1.200 километри со брзина на крстарење од 160 км/ч, а целосното полнење гориво трае само 15 минути“, рече Лианг, додавајќи дека со својот лесен дизајн и интегриран салон, CINOVA H2 може да превезе над 1.000 патници, додавајќи ја неговата привлечност како транспортно решение со висок капацитет.
Како пионерска технологија за зелена железница, CINOVA H2 е „шампион за животна средина“. Лианг рече дека водородните горивни ќелии произведуваат само вода како нуспроизвод, што резултира со нула емисии на јаглерод и без загадувачи на воздухот во текот на целото патување.
CRRC Qingdao Sifang проценува дека секој воз, доколку сообраќа 300.000 km годишно, може да ги намали емисиите на јаглерод диоксид за приближно 730 метрички тони годишно, што е еквивалентно на 37,8 хектари шуми.
Покрај тоа, новиот воз користи иновативна технологија за рециклирање за да ги претвори отпадните води и отпадната топлина во ресурси.
Лианг рече дека водата емитирана од реакцијата на водородните горивни ќелии се прочистува и рециклира за да ги задоволи потребите за вода во самиот воз. Отпадната топлина од ладењето на водородните горивни ќелии се рециклира за загревање во текот на зимата, што го прави уште позелен и поеколошки.
Сифанг рече дека потрошувачката на енергија на возот е многу мала, троши помалку од 0,3 грама водород по патнички километар со брзина од 160 km/h кога е целосно натоварен.
Не само што е еколошки, туку е и многу интелигентен. Возот е опремен со напредна интегрирана интелигентна платформа за ракување и одржување Smart Care која овозможува интелигентна дијагностика на дефекти и функционалност за одлучување за одржување, подобрување на оперативната сигурност и намалување на трошоците за одржување на возилото, соопшти компанијата.
Се вели дека патниците можат да уживаат во напредни интелигентни удобности како што се системи за помош на слухот, завеси со променлив пренос, паметни интерактивни прозорци, дигитални интерактивни екрани и вграден Wi-Fi за да создадат повисоко технолошко и интелигентно патување.
Водородниот систем на возот помина низ строги безбедносни тестови во различни сценарија и работни услови, со повеќе безбедносни системи за заштита, вклучително и интелигентна заштита за откривање и изолација.
Ванг Ксуелианг, заменик директор на технолошкиот центар на CRRC Кингдао Сифанг, рече: „CINOVA H2 може да се користи во неелектрифицирани железнички области, заменувајќи ги традиционалните алтернативи на дизел и силно ќе промовира нова зелена надградба на опремата за превоз на патници на неелектрифицираните железници“.